Chapter 30 - "Love My Parents"

"Alicia är de du?" frågade min mamma när jag kom hem
"Mm" sa jag och tog av mig skorna
"Kom till vardagsrummet"
"Okej" sa jag och gick till vardagsrummet
"Sätt dig" sa pappa och jag gjorde som han sa. Jag kollade på dom och dom kollade på mig med oroliga blickar, oh boy...


"Du har jag alltid sakt att du vill till LA i USA så nu under sommaren så kommer du att åka till USA, fast det är en sak jag vill att du ska göra där för att kunna åka" sa pappa och jag log med säkert världens största leende
"Tack tack tack" sa jag och hoppade upp och ner "Så vad är det jag ska göra" sa jag när jag hade lugnat ner
"Här" sa han och gav mig en broschyr
Jag tog broschyren från pappas händer och började läsa. Det var en broschyr om en sång och dans tävling.
"Pappa du vet väll att jag aldrig kommer att vinna tävlingen" sa jag när jag hade läst klart
"Kanske du inte gör men det är värd ett försök" sa han och log "Så vad säger du?"
"Det är värt ett försök" sa jag och log, likaså mina föräldrar
"När åker jag?"
"Om en vecka börjar tävlingen så jag och din mamma tänkte att du kanske ville åka till USA 3 dagar förre så du åker om 4 dagar" sa pappa och jag log
"Och just ja Gabriella, Jasmin och Sanna vet om tävlingen så de kommer att komma hälsa på nångång" sa pappa och jag gick fram och kramade honom.
"Tack" sa jag när jag hade avslutat kramen

Jag sprang upp till mitt rum och ringde Justin.
"Hallå" sa han hest
Jag kollade på klockan som visade 12.24 och då måste den vara runt 6 på morgonen i USA
"Fölåt väkte jag dig?"
"Ja de gjorde du men det gör inget, jag har alltid tid för dig" sa han och jag blev varm i hela kroppen
"Justin jag kommer till LA om 4 dagar" sa jag eller nästan skrek jag
"Serriöst?" sa han med en  chockat röst
Jag och Justin pratade om "LA" resan i nästan 40 minuter.


"Hi"

"Hej" sa jag och log när jag träffade Jasmin, Sanna och Gabriella dagen efter
"Hej" sa dom i kör
Vi gick runt i stan och sen så gick vi in i en godisaffär för att köpa godis. Efter att ha köpt godis så gick vi runt och larvade oss som vanligt.


Postat av: Fanny

Du kan skicka ett mail med vad du vill ha nu :)

2011-09-15 @ 17:07:31
URL: http://myjdbstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: