Chapter 28 - "One Week Left"

Justin hade nu ringt 3 gånger och just nu ringde han för fjärde gången, då fick jag nog.
"Vad vill du" skrek jag
"Alicia babe lyssna det var inte så jag menade" sa han och jag tog ett djup andetag
"Justin jag bryr mig inte du sa det ändå, att du ens tänkte på det gör så att jag blir ledsen"
"Alicia jag älskar dig"


"Jag bryr mig inte" väste jag egentligen gjorde jag det för varje gång han sa det så blev jag varm inombords. Justin sa ingenting säkert för att han inte hade nånting att säga.
"Alicia snälla det var inte menningen att såra dig" sa han och jag hörrde hur hans röst var plågad
"Justin jag vet inte vad jag ska säga" sa jag med en plågad röst
"Du behöver inte säga nånting" sa han med en mjuk röst. Den rösten som fick mig alltid att smälta. "Så förlåter du mig?" frågade Justin och jag hörrde hoppet i hans röst.
"För vaddå?" frågade jag med en röst som jag skriva såhära vad-har-hänt-? röst
"Haha älskar dig" sa han efter att vi båda hade skrattat klart


"I love you to"

"Älskar dig också" sa jag och log


"Så du verkar gladare idag" sa Sanna medans jag kastade in mina böcker i skåpet efter att ha haft en engelska lektion
"Vad menar du?" frågade jag och rynkade på ögonbrynen
"Låtsas inte som att du inte förstår" sa Gabriella som nu hade ställt sig bredvid Sanna
"Fine jag och Justin hade grällat om en sak men nu är de lugnt" sa jag och gav dom ett leende. Dom sa ingenting utan log bara.

1 Vecka senare
Justin hade åkt till USA nu och jag gick i skolan.
"En vecka kvar till skolavslutningen" sa jag när jag slängde in min väska i skåpet på måndag
"Längtar som fan till sommarlovet" sa Jasmin
"Det är du inte ensam om" sa Sanna och Gabriella nickade
"Men vi måste skynda oss om vi inte ska komma försent till lektionen" sa Gabriella
"Så typiskt dig, att alltid ha koll på tiden" sa jag och tog matteboken under armen

Skoldagen flöt bara på och just nu stog vi alla vid våran skåp för att gå hem.
"Ska vi hitta på nånting senare?" frågade Gabriella
"Kan inte" sa Sanna "Ska ner till stan med min mamma"
"Inte jag heller" sa Jasmin
"Jag kan" sa jag och log
"Great" sa Gabriella och stängde sitt skåp

"Så vad ska vi göra?" frågade jag när vi var uppe i mitt rum
"Vi går ner till gården" sa hon och gick ut från mitt rum



Vi gick till gården och satte oss i hängmattan med en varsin cola i handen och skrattade åt olika saker. Jag älskar bara mitt liv just nu



Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: