Chapter 56 - "Movie Premiere"

"Nej" sa jag hårt och tog av mig ringen "Och den här ringen kan du ge någon som betyder lika mycket som jag gjorde en gång" sa jag och la ringen i hans hand. Sen så sprang jag ifrån honom.


Mina dagar gick ut på att träna på sången, träna till dansen, vara med Summer, äta och sova. Men idag så skulle vi på en film premiär.
"Vi ska träffas utanför om 10 minuter" sa Summer och jag nickade
"Okej allihopa" sa Maria "Tjejerna ska till en butik för att välja en klänning och sedan kommer ni gå till en frisör där ni kommer att bli sminkad och fixad i håret, killarna går till en annan butik och sedan till frisören" sa hon och kollade på sitt papper igen "Bilarna står utanför, så det är bara att gå" sa hon och folk började röra sig emot bilarna.

*

När vi kom fram till butiken så sprang alla tjejerna emot klänningarna och för första gången så var Brooke nöjd.
"Det här är ju som ett paradis" sa Summer och hoppade upp och ner medans jag skrattade åt henne
"Ta det lugnt Summer" sa jag och gav henne ett leende
"Har ni valt vad ni ska ha?" frågade en kassörska
"Jag vill ha nånting blått" sa Summer och log
"Det kan vi fixa" sa kassörskan och visade Summer vägen
Jag fortsatte kolla på klänningarna tills jag fastnade för en lila klänning.
"Den där ska du ha" sa Summer när jag kollade på klänningen
"Tycker du?" frågade jag chockat för jag visste att det inte var Summers smak
"Yes, den kommer att passa dig så bra" sa hon drömmande och jag slog till henne lätt på huvudet
"Har du valt nån klänning?" frågade jag och Summer nickade "Vart är den?" frågade jag och Summer pekade mot provhytten
"Jag ska prova den nu" sa hon
"Okej, jag ska också prova min" sa jag och tillsammans gick vi emot provhyttarna.

*



"Du har en väldig fin hy" sa sminkösen när hon la på foundation
"Tack" sa jag och log
"Du använder väll inte så mycket smink?" frågade hon
"Nej, bara runt ögonen" sa jag och pekade på min svarat makeup runt ögonen. Jag älskade att ha mycket kajal, mycket med svart ögon skugga och mascara.
"Det syns" sa hon och log "Så där, nu är du klar" sa hon och jag kollade mig i spegeln. Det var en ganska naturlig sminkning med lila skuggning. Jag tackade henne och gick till den andra sidan av salongen för att bli fixad i håret. Just nu så var det Brooke och hennes knähundar som blev fixad. Det såg inte ut som att de blev nöjda för det ändrade sig hela tiden, efter ungefär 1 timme så blev dom klara.



"Så nu är du klar" log manen och jag tackade honom. Han hade lockat mitt hår precis som jag vela ha det.
Jag gick till Summer som stog utanför och tillsammans med så åkte vi tillbaka till lägret. Premiären skulle börja klockan 20.00 och klockan vara bara 17.19, så vi hade tid på oss. Tiden gick med att jag och Summer kollade på en film och åt massor med snacks till.
"Vi måste börja göra oss i ordning" sa Summer och kollade mot klockan som visade 19.23. Summer ställde sig upp och gick till badrummet.
"Gud vad fin du är" utbrast Summer när jag kom ut från badrummet med klänningen på
"Du ser inte heller så dum ut" sa jag och skrattade

*



"Alicia, Alicia, Alicia" massor med papparazzis ropade mitt namn. Jag försökte att le mot så många jag kunde men det jag tänkte på var ´hur fan visste dom vem jag var?´. Medans jag gjorde en slängkyss till papparazzisarna kände jag någon kollade på mig. Jag kollade åt vänster och såg att Justin kollade på mig. Jag brydde mig inte om honom utan kollade framåt igen.



Jag log en sista gång och gick sen in till biosalongen.


Postat av: Cherry

Jättebra :) ♥

2011-11-24 @ 20:37:43
Postat av: Lina

As bra!! Meeeeeeer

2011-11-24 @ 22:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: