Chapter 55 - "He Still Love You"

"Men med mig Justin" sa jag och tog ett djupt andetag "Så är du färdig" med de orden så lämnade jag Justin Bieber bakom mig. Och det jag tänkte på? Well jag ska vinna den här tävlingen, bara för att se Brookes reaktion och så ska jag göra allting för att plåga Justin, precis som han gjorde med mig.


"Alicia" utbrast Summer såfort jag kom in igenom dörren "Vad har hänt?" frågade hon och jag tog av mig min kofta
"Inget speciellt" mumlade jag och satte upp håret i en hästsvans
"Du suger fortfarande på att ljuga" sa Summer och jag skrattade
"Okej, fine" sa jag och gjorde en gest med händerna "Jag såg Justin och Brooke kyssas" sa jag och rykte på axlarna medans Summer gapade
"Du skojar" sa hon efter några sekunder. Jag gav henne en blick som kan tolkas såhär varför-ska-jag-skoja-om-nånting-sånt-?.
"Idiot" mumlade Summer och satte sig på sin säng "Hur mår du?" frågade hon


"Fine"

"Bra" log jag och Summer kollade allvarlig på mig "Seriöst Summer, jag mår bra" log jag "Jag ska gå och byta om" sa jag och viftade med min kläder som jag hade i handen.  "Kom så går vi och köper nånting, jag är as hungrig" sa jag när jag kom ut från toaletten. Summer sa ingenting utan satte sig upp och gick ut efter mig.

*

"Så en vecka kvar, hur känns det?" frågade jag Summer och tog en klunk av min cola
"Bra" log hon "Men jag vet att du kommer att vinna" sa hon och blinkade med ena ögat
"Och hur vet du det?" frågade jag chockad
"Justin är en av de som sitter i juryn och den som har mest makt, alltså så blir det exakt som han säger" sa hon och jag fnös
"Justin kommer att välja Brooke då" sa jag och Summer log bussigt
"Va inte så säker på det" sa hon och pekade bakåt. Där stor Justin själv och kollade på oss. När jag mötte hans blick så såg jag smärtan i hans ögon. Det gjorde så ont att se på men det var hans val.
"Vem bryr sig om att han kollar på oss?" sa jag "Och vem tror han att han är?" sa jag med en anning arg ton
"Du bryr dig Alicia" sa Summer och log stort
"Nej det gör jag inte" sa jag och tog tag i hennes handled "Nu går vi, det börjar bli tråkigt och så börjar våran sånglektion om 5 minuter" sa jag och Summer skrattade
"Du vågar inte att erkänna om hur mycket du älskar honom" sa hon och jag stelnade till
"Jag älskar inte honom" mumlade jag och kollade ner
"Du suger på att ljuga, fortfaranade" sa Summer
"Summer, även om jag älskar honom kommer det inte att förändra nånging, han älskar Brooke" röt jag
"Alicia är du så blind så att du inte se hur mycket killen älskar dig?" frågade Summer och la armarna i kors
"Okej, fine om han nu älskar mig så skulle han inte gjort slut med mig" sa jag
"Han var tvungen, han älskar dig fortfarande och skulle du väntat på honom medans han var på turné?" frågade Summer
"Ja Summer det skulle jag" sa jag

*

Medans vi hade sånglektion så kände jag Brookes blickar i ryggen men jag ignonerade dom så mycket jag kunde, hon skulle inte vinna det här.
"Okej detta räcker för idag" sa våran sånglärare Maria "Kom ihåg att träna till låten som ni har valt att sjunga i finalen" sa hon och jag la mina papper i min pärm.


"What do you want?

"Vad vill du?" frågade jag Justin och gav honom ett fejk leende när han blockerade min väg
"Jag vill prata med dig mellan fyra ögon" sa han och jag fnös högt
"Aldrig" sa jag och gjorde en gest med händerna
"Never say never" log han och blinka med ena ögat
"Det är just det jag säger Justin, aldrig" sa jag och puttade hon löst
"Alicia jag måste verkligen prata med dig" sa han
"Nej" sa jag hårt och tog av mig ringen "Och den här ringen kan du ge någon som betyder lika mycket som jag gjorde en gång" sa jag och la ringen i hans hand. Sen så sprang jag ifrån honom.


Postat av: Cherry

Så braa :)) ♥♥

2011-11-19 @ 23:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: