Chapter 60 - "Love Is Not Easy"

"Grattis" sa Justin och kramade mig, när jag gick upp på scenen för att ta emot mitt pris, som förövrigt skulle vara ett skivkontrakt.
"Tack" sa jag och log stort. Tillsammans gick jag och Justin ner från scenen.


"Simon" skrek jag och kramade honom. Simon var min bandomskompis från Bollnäs och han hade alltid varit där, jag ser honom som en bror. "Vad gör du här?" frågade jag och han skrattade
"Hej på dig med" sa han och jag log "Överraskning" sa han och jag kramade honom igen.

Ur Justins perspektiv
Jag såg hur Alicia kramade den där killen och ja jag behöver inte ljuga jag blev avudnsjuk. Vem var han? Hur kände han Alicia? Varför kramade Alicia honom så mycket? Är det hennes ex? Tusen tals frågor snurrade runt i mitt huvud.
"Hon är vacker" sa en person och la sin hand på min axel. Jag kollade bak och där stog en av mina närmaste vänner Jaden Smith. Jag kollade på honom med en menad blick.
"Alltså jag menar inte att jag ska försöka få henne att gilla mig, utan jag sa det för dig" sa han ochjag log
"Jag vet, hon var min ett tag men sen lät jag henne gå" sa jag och hade fortfarande blicken på Alicia.
"Kärlek gör ont" sa han
"Jag vet" sa jag och kollade på honom "Men om man låter den man älskar gå ifrån dig och om du väljer det, så gör det mer ont" sa jag och jag vände blicken mot Alicia igen.



Nu så hade hon sitt huvud på hans axel och båda skrattade.
De skrattade och hade kul tillsamans, det gjorde så fruktansvärt ont att se. Men jag var tvungen att acceptera det, för det var mitt fel. Om jag inte hade gjort slut med henne så hade det varit jag som stog där med henne. Jag såg hur han lekte med hennes fingrar och hennes hår, precis så som jag gjorde.
Då fick jag nog, visst vi hade gjort slut men skulle hon då hålla på så med andra killar?
"Alicia" sa jag och gav den killen som hon satt bredvid en mördarblick
"Vad vill du Justin?" frågade hon
"Kan jag få prata med dig?" frågade jag och hon skakade på huvudet
"Nej" sa hon och kollade på killen igen. Jag lyssnade inte på henne utan tog tag i hennes handled och drog henne med mig.
"Men är du inte hellt klok eller?" röt hon
"Vem är han?" frågade jag och kollade rakt in i hennes ögon
"Varför bryr du dig?" sa hon och jag tog ett steg närmre
"Vem är han?" röt jag och tog tag i hennes handledar igen
"En kompis" sa hon och jag skrattade - glädjelöst - .
"En kompis?" frågade jag och höjde på ena ögonbrynet "Det ser inte ut som det" sa jag och hon fnös
"Vad ser det ut som?" frågade hon och la armarna i kors
"Som ett nyförälskad par" sa jag och Alicia brast ut i skratt


"Soo you´re jealous?

"Så du är avundjuk?" frågade hon efter att ha skrattade klart
"Vad tror du?" frågade jag och hon log
"Simon är min bandomsvän och som min bror" sa hon och jag kände mig så dum. Aliciai älskade min fortfaranade så varför skulle hon vara tillsammans med en annan?
"Jaha" sa jag och blev generad
"Så gullig du är när du rodnar" skrattade hon och gick iväg.

Ur Alicias perspektiv
"Vad sa han?" frågade Simon när jag satte mig ner på en stol
"Eh inget" sa jag och log
"Så berätta om den nya tjejen du har träffat" sa jag och log stort
"Hur vet du det?" frågade han chockat
"Jag har mina kontakter" sa jag och blinka med ena ögat
"Jasmin?" frågade han och höjde på ena ögonbrynet
"Japp" sa jag och log
"Okej, fine jag berättar" sa han och började berätta.
"Vad gulligt" utbrast jag efter att Simon berättade allting som hade hänt med Julia, den nya tjejen som han hade börjat dejtat.
"Alicia?" hörde jag Justin säga och jag vände mig om
"Vad?" frågade jag och log
"Det finns ett fotobås där borta" sa han och pekade "Så jag undrar om du vill ta några foton med mig?" frågade han nervöst och jag log.
"Visst, varför inte?" log jag och ställde mig upp "Jag kommer snart" sa jag till Simon och han log.



"Gulligt" sa jag när vi kollade på bilderna
"Såklart dom kommer att vara det, jag menar jag är ju med på bilden" sa Justin med en divig röst. Jag boxade till honom på armen och han skratta.


Postat av: Jasmine

As bra! Meeeeeer;D

2011-12-08 @ 18:06:16
Postat av: Cherry

Jättebra :D <3

2011-12-08 @ 21:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: