Chapter 59 - "Here We Go" - Part 1

"Du svara aldrig på min fråga" sa han och log
"Du svara aldrig på min" sa jag och la armarna i kors
"Jag fråga först" sa han och höjde på ögonbrynen
"Ja, låten handlar om dig" sa jag och jag såg att han stelnade till.


Final dagen! Idag gäller det. Idag så skulle jag och 9 andra stå på scenen, dansa och sjunga. Vi skulle bli fixad av några designer och bli sminkad av några professionella sminköser. Klockan 10.00 skulle vi träffas utanför för att åka iväg, men först så skulle vi äta frukost. Jag har aldrig varit en frukost människa, men om jag vill klara av hela dagen så måste jag få i mig nånting.



 Jag tog fram ett par jeans shorts med nitar,ett vitt linne och några ringar. Jag gick in till badrummet och bytte om. Sen så satte jag mig i sängen och väntade på att Summer skulle bli klar.
"Jag är klar" sa Summer och tillsamans gick vi till matsalen

*

"Vi ska gå röda mattan först" sa Summer och jag kollade chockat på henne
"Seriöst?" utbrast jag "Jag hade ingen anning" sa jag och Summer skrattade
"Inte så konstigt, en av dina talanger är att glömma bort saker" sa hon och jag boxa till henne lätt på armen
"Men jag har ingenting att ha på mig och du vet att jag hatar klänningar" sa jag och suckade
"Vi kommer att få hjälp av de som jobbar i butiken vi ska till" sa Summer och några minuter senare så stannade bilen vi satt i.
"Har jag dött och kommit till paradiset" sa Brooke och kollade drömmande på alla klänningarna
"Det sista stället Brooke kommer att komma till är paradiset" mumlade Summer och vi båda brast ut i skratt
"Lämna mig inte den här gången så som du gjorde förra gången" sa jag till Summer och hon log
"Jag kommer inte att lämna dig" sa ho och krockade arm med mig.
"Prova den där" sa Summer när jag hållde upp en vit klänning med blommor och en öppen rygg. Jag nickade och gick till provhytten.
"Hur ser det ut?" frågade jag osäker Summer efter att jag hade tagit på mig klänning
"Wow, Alicia du är jätte vacker i den" sa hon och log "Du måste ha den!" sa hon och jag log emot henne
"Då blir det den" sa jag och gick in till provhytten igen.

*

"Vill du ha en speciell frisyr?" frågade Tom, frisören när jag hade visat honom klänningen jag hade valt och kommit tillbaka till honom
"Nej, så gå bara efter ditt huvud" sa jag och han log.
"Det är jätte fint" sa jag när jag kollade på min spegel bild. Han hade gjort en lös hästsvans på sidan och lämnat några lockar utanför.
"Jag är glad att du tycker det" sa han och jag log


"Thank you again"

"Tack igen" sa jag och kollade upp honom



"Jag är trött" sa jag och krama Summer
"Jag med, men det är inte så mycket kvar" sa hon

*

Klänningen - Check
Håret - Check
Sminket - Check
Skorna - Check
Väskan - Check
Allting var på plats och det var bara 2 timmar kvar till showen skulle börja. Showen skulle börja klockan 18.00 och i publiken skulle Gabriella, Jasmin, Sanna och min familj sitta. Jag kollade på mig i spegeln och skakade på huvudet. Att man måste göra så mycket för en show. 2 Timmar gick fort och nu satt vi i bilen påväg till showen.
"Here we go" mumlade jag för mig själv och gick ut ut bilen.


Jag måste dela in delen i två delar för att i nästa del kommer det att hända många saker.


Postat av: Marielle

Fruktansvärt bra. :) vill ha del två nu. :)

2011-12-02 @ 20:21:56
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Maja

Du är så sjukt duktig!!!! Del 2 nuuuuuuuu!

2011-12-02 @ 21:35:22
Postat av: Cherry

Omg, så sjuktbra :D ♥

Längtar tills del 2 asmycket :D ♥

2011-12-03 @ 13:33:46
Postat av: Amanda

Del 2 nu! Längtar så mycket!:)

2011-12-03 @ 15:25:07
Postat av: Anonym

Hejsan! Jag har börjat göra gratis header nu så kolla in hit om du är intresserad

http://portfoliostyle.blogg.se/2011/december/fram-till-jul.html#comment

2011-12-04 @ 12:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: