Chapter 17 - "Not Goodbye"

Men hon fick inget svar av mig för hela jag hade stelnat till att andas hade aldrig varit svårare, smärtan i bröstet hade aldrig gjort så ont, tårarna kunde komma när som hellst men jag föröskte att hålla tillbaka dom.

"Jag vill göra slut" så löd Justins sms



Ur Justins perspektiv
"Kan jag få låna din mobil?" frågade Jasmine och gav mig ett leende
"Vad ska du göra?" frågade jag
"Du har ett spel som inte jag har så jag undrar om jag kan få spela spelet på din mobil"
"Visste"
"Justin kan du komma hit två sekunder?" hörrde jag Scotter säga
"Visst"

När jag kom tillbaka var inte Jasmine där så jag kunde ringa Alicia nu. Jag kollade runt i rummet och såg att Jasmine hade lämnat min mobil på sängen. Jag tog den och ringade Alicia. Men hon svarade inte
"Konstigt" mumlade jag för mig för hon brukade alltid svara när man ringde henne

Ur Alicias perspektiv
Justin hade nu ringt mig fyra gånger efter smset. Hur fan tänker killen? Först gör han slut sen så ringer han mig? Fy fan för honom. Tårarna rann som floder hur mycket jag försökte att hindra dom.

"Gråt inte" sa Sanna och torkade mina tårar men det gjorde ingen nytta för det kom bara fler och fler
"Han är inte värd dig" sa Gabriella
Jag såg hur mobil skärmen lysste och som alla andra fyra gångerna stog det Justin. Till slut fick jag nog så jag svarade.

"Vad vill du?" skrek jag på honom
"Alicia vad har hänt?"


"Are u kidding me?

"Driver du med mig?"
"Vad menar du?"
"Först gör du slut med mig sen så ringer du mig? Va fan är det för stil?"
"Alicia vad pratar du om vaddå gjort slut med dig?"
"Låtsas inte som att du inte vet nått" muttrade jag
"Alicia jag har inte gjort slut med dig"
"Men vem fan var det då?"
"Jasmine" hörrde jag honom morra
"Va?"
Han berättade att Jasmine hade lånat hans mobil och det var då hon säkert hade sickar smset.

"Okej" mumlade jag när Justin hade berättat allt
"Så är allting lungt mellan oss?" frågade han



"Jag antar det" sa jag och log
"Bra för att jag gillar dig för mycket för att göra slut med dig" sa han och jag blev varm inombords
"Jag gillar dig också"
"Jag måste gå nu Scooter väntar" sa han
"Okej hej då"
"Hej då"

"Jag fattar ingenting" sa Jasmin när jag hade laggt på
Jag berättade allting och dom satt där chockat när jag hade berättat allt.

"Vilken bitch" sa Sanna



Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: