Chapter 5 - "Justin Bieber+U2"

”Tror du verkligen att vi skulle komma utan kamera till en Justin Bieber konsert?”

”Man vet aldrig” svarade jag och log stort

 

Nu var det 1 timme kvar tills klockan skulle bli 18:00 så vi började gå emot arenan. Arenan Justin Bieber skulle ha konsert i…




Justin Bieber JUSTIN BIEBER Ahh. Det var det enda man hörde vi ställde oss i kön och väntade. Efter ungefär 40 min så sa en man

”Alla som har Meet & Greet får komma hit.”

Jag, Amanda och Moa gick och ställde oss där han sa och även 2 andra tjejer gjorde det. De 2 andra tjejerna fick gå in förre oss de var där i ungefär 5-6 minuter sen var det vår tur och Amanda hade redan blivit hyper. När vi gick in så möte vi ett ansikte med ett stort leende, Justin Bieber.

”Hej” sa han

Amanda och Moa kunde inte få fram ett ord .

”Hej" sa jag lite falskt

Jag tog bilder på Justin, Amanda och Moa tillsammans efter ett tag så sa han

”Vill inte du ta en bild med mig?”

”Helst inte” sa jag och log fejkt

”Ouch” hörde vi en kille säga

Justin kollade bakåt och gav honom en ”va tyst” blick

”Så du är inget fan? ”

”Nepp ”

”Men varför är du här då? Det kanske låter dumt men jag vill bara veta.”

”Jag är här med mina vänner”

”Jaha jag hoppas att du gillar konseren ”sa han och blinka

”Jag kommer inte ens vara här”

”Vart kommer du att vara” sa han chockat

”U2 Spelning” sa jag och log

”Jaha så du dissar Justin Bieber för U2” sa han flörtigt

”Jag antar det ”sa jag och log

”Hatar du mig så mycket?”

”Hatar och hatar jag känner inte ens dig så men jag gillar inte din musik”

”Justin konseren börjar om 5 minuter” hörde vi någon skrika

”Okej kommer snart”

”Well jag måste gå nu det var kul att träffa er.”

”Hej då” sa Moa och Amanda som äntligen sa nått. Justin kramade båda och kollade på mig

”Vill inte du ha en kram?”

”Nää tror inte det ”

”Kom igen en kram? Kan du säga nej till mitt söta ansikte?” sa han och gjorde sitt puppyface

”Jag är inte som andra tjejer och tycker att det är söt för det är det inte”

Innan jag hann tänka så hade jag 2 armar slingrade runt min kropp och jag kan inte ljuga jag tyckte faktiskt om det så jag kramade honom tillbaks.

”Men jag vet inte ens vad du heter”

”Du behöver inte veta det”

”Men jag vill ju vet ditt namn för att kunna få tag på dig och då behöver jag ju ditt nummer också ” sa han och blinkade

”Alicia”

”Naww vilket gulligt namn” sa han och log stort

”Haha tack, men om numret jag menar jag känner knappt dig”

”Nä exakt och det kan vi ju ändra på genom att jag får ditt nummer och du mitt så kan vi smsa och ringa till varandra och bli vänner.”

”Haha okej” sa jag gav och honom mitt nummer

”Så jag får inte ditt numer? ” frågade jag

”Nä jag ringer dig eller så sickar jag ett sms till dig” sa han och log

”Ehh okej?”

”Justin kom nu” hörde vi att mannen som skrek för ungefär 3 minuter skrek

”Jag måste gå nu”

”Okej hej då”

”Hej då han kramade mig igen och gick”



Det enda jag hörde var skrik förre U2 kom på scenen och när de väll kom upp så var det så mycket skrik att man var tvungen att hålla för öronen.

Bono, sångaren började sjunga”Get on your boots” därefter ”Magnificent” och 15 andra låtar. Mina favoriter var lätt”I´ll go crazy if I don´t go crazy tonight” och “Sunday bloody Sunday”. När Bono hade precis avslutat låten”With or without you” så kastade han sin skjorta mot publiken. Jag ser hur skjortan kommer emot mig och av ren reflex så höjer jag upp armen och fångar skjortan. Jag kan knappt fatta att jag håller i Bono´s skjorta.

Den natten hade jag svårt att sova dels för skjortan och U2 konseren, jag kan knappt fatta det själv att jag har träffat U2! Och dels för Justin, jag fattar inte det heller jag menar jag hatar ju honom? Hur kan jag ens tänka på honom?



”Vad gör du?”  Var det första jag hörde från Moa sen igår

”Spelar playstation” svarade jag

”Nörd”

”Skit kul” sa jag lite ironiskt men ändå på ett snällt sett


Nu hade Amanda vaknade och Moa och jag hade bytit om från pyjamas till kläder för en dag i stan. Vi gick ner till där de serverade hotell frukosten och började äta, själv åt man en baguette.



”Skynda dig” skrek Amanda

”Ja vänta ska bara ta en till bild” svarade jag

När vi hade gått runt och shoppat eller vi och vi det var de som shoppade jag följde med.

”Kan vi inte fika”

”Det tycker jag med” svarade Amanda



Vi gick till ett litet caffe och beställde en cupcake var och Coca Cola till det, alla beställde en choklad muffins med jordgubbs frostning. Vi satte oss vid ett bord och började äta. Jag hörde hur min mobil vibrerade, ett nummer jag inte har sett.

Hej hur var U2 konseren da? Och hur är det med dig?   Kram/Justin”

Att han ens kom ihåg mig. Jag sickade ett snabbt svar som löd

”U2 konseren var hur grym som helst och allting är bra med mig hur är det med dig? A

Det är bra med mig med men jag undrar om du vill träffas idag? Helst själv så vi kan lära känna varandra”

Jag kände hur min puls dunkade, vad är det som händer med mig?

”Tjejer Justin vill träffa mig”

”Men OMB såklart du ska säga ja” sa Amanda

”Men varför vill han det?”

”Han kanske är intresserad av dig”

”Haha varför skulle världens kändaste tonåring vara intresserad av mig av alla tjejer han har efter sig?”

”Exakt du är inte en av som är efter honom så han vill lära känna dig.”

Okej när och vart?” svarade jag

”Jag kan hämta dig hemma ifrån dig klockan 18:00 och så kan vi bestämma då”

”Haha jag bor inte i Stockholm men jag bor på Grand Hotell i Stockholm”

”Jaha det visste jag inte men 18:00 är jag utanför Grand Hotell”

”Borde jag byta om?” frågade jag osäkert

”Gör det”

”Okej”

Eftersom det hade blivit kyligare till kvällen så hade jag bestämt mig att ta på mig nått varmare än shorts och
linne.



Så jag bytta om till ett par slitna jeans och en grå tröja.

Jag är utanför” så löd Justins sms till mig klockan 17:59

”Jag går nu” sa jag medans jag tog på mig mina bruna boots.

”Okej ha det så kul”

”Hej” sa han och kramade mig

”Hej” svarade jag

”Så vad ska vi göra” frågade jag

”Ingen aning har aldrig varit här förr så vet inte vart vi kan gå till”

”Och jag bor inte här” sa jag och log

”Men kan vi inte bara gå och lära känna varandra” frågade han och log med världens finaste leende.

”Varför inte”

Vi började gå först var det ganska tyst men efter ett tag så började vi prata och jag trodde aldrig att jag skulle säga det men han var mycket bättre än jag trodde. Och det är ganska konstigt att säga detta men jag började gillar Justin Bieber...



UPPTRADERING: Jag bytte bild på Selena till Miley.


Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: