Chapter 3 - "Who says i can´t sing?"

”Nä jag är söt” sa Sanna


Och såklart ska vi båda asgarva för egentligen ingenting.

När vi hade ätit upp glassarna så gick vi runt lite. Efter 3 timmar så ringde mamma och sa att det var middag.

”Jag måste hem nu” sa jag

”Okej syns imorgon” sa Sanna

Vi kramades och sen gick jag hemåt.


 

Dagarna gick och nu var det måndag igen. Jag gick upp till min garderob tog fram ett par slitna jeansshorts, ett svart linne och en skjorta. 

När vi hade PV (där jag har musik) så var ingen kvar i klassrummet utan alla hade gått och suttit sig på en annan plats. Så jag var själv kvar i klassrummet jag greppade tag i en gitarr och började spela på en låt som jag hade skrivit själv. Låten heter ”Hey U” jag sjöng och spelade med.



Efter att ha sjungit klart låten så hörde jag att någon harklade sig, Nadja. Nadja var en som gick på den skolan jag går på och har en riktigt bra sångröst.

”Förlåt jag skulle precis gå nu” sa jag och samlade ihop mina sångpapper

”Nej det gör inget. Vilken låt var det du sjöng nyss?”

”Ehhm varför?”

”Den var bra”

”Tycker du det?”

”Ja varför skulle jag då säga det” sa hon och log

”Jag har faktiskt skrivit den själv”

”Coolt men du sjunger hur bra som helst”

”Hahaha det är inte 1 april”

”Haha men jag är seriös”

”Tack antar ja”

”Men jag måste gå” sa jag

”Aha okej hej då”

”Hej då”

När jag hade gått ut från klassrummet ser jag Jasmin, Gabriella och Sanna komma gående emot mig.

Så vad har ni gjort da? Frågade jag

”Inget speciellt själv?” Frågade Gabriella

”Nää inget”

”Kom vi går” sa Jasmin

Ännu en måndag passerat och nu var det inte så långt kvar till U2 konseren.

Dagarna gick långsamma och nu var det fredag alltså exakt 2 veckor kvar i till U2 konserten och just ja jag hade frågat mina föräldrar och de ha sa att jag fick. Den dagen hade jag sprungit upp till mitt rum och bokat biljetterna, första raden.

När jag vaknade på fredagen så kollade jag ut genom fönstret och det var månligt, jag öppnade balkong dörren för att kolla om det var kallt eller inte. Det var inte så jätte kallt men man kunde inte gå runt i shorts.

 

Jag gick till garderoben och tog fram ett par svarta jeans, ett svart linne, och några smycken från smyckeskrinet. När jag hade tagit på mig mina kläder så gick jag ner tog på mig min skin jacka och ett par svarta converse.

 

Skoldagen var tråkig som vanligt och jag överlevde nog bara på rasterna.

Efter skolan gick vi alla 4 ner till stan för att köpa kläder till skolavslutningen. Själv köpte jag en blå jumpsuit med vita fåglar på och de köpte klänningar. Är det bara jag som verkligen hatar klänningar? När vi hade köpt kläderna så gick vi till max och åt mat.

 

Nästa dag vaknade jag av att min mobil plingade till ett sms från Jasmin.

Jasmin: Hänger du med ut?

Alicia: Ja när?

Jasmin: Om en timme

Alicia: Okej

 


Idag var det inte molnigt som igår snarare soligt. Jag gick till min garderob tog fram ett par hallon röda shorts, en gul ”Gun N Roses” tröja, ringar och några armband. När jag var klar så målade jag naglarna. Jag älskade verkligen att måla naglarna i olika mönster.

Pling nytt sms

Jasmin: Vi står utanför dig nu

Alicia: Kommer

Jag tog en brun/röd aktig väska, ett par gula converse och gick ut. Och mycket väll så var de utanför.

”Hej” sa jag och log

”Hej” sa alla i kör



 Vi gick runt i lilla Bollnäs och hade roligt, som vanligt.


Postat av: Fanny

at the moment , har jag en design paus , asso jag gör inga just nu , men jag skriver på bloggen igen när jag gör dom igen :)

2011-08-17 @ 13:07:09
URL: http://myjdbstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: