Chapter 2 -”Where is mum and dad?”

Efter skolan så gick jag, Sanna, Jasmin och Gabriella ner till stan och köpte jordgubbar och sen gick vi vidare till Långnäs. Långnäs är en park här i Bollnäs. Vi satte oss ner i gräset och åt jordgubbar. Jasmin berättade nånting som Sanna och Gabriella lyssnade på men inte jag. Jag vet att det låter konstigt men jag tänkte på honom, Justin Bieber…



Efter ungefär 2 timmar så gick vi hem.

”Jag är hemma” . Och som vanligt fick jag inget svar. Jag tog av mig conversen , gick upp till mitt rum och lämnade väskan. Jag gick till min lille brors rum och kollade om han var där och det var han.

”Var är mamma och pappa?”

”Jobbar?”

”När kommer de hem?”

”Tror du att jag vet det”

”Man vet aldrig”

”Men jag vet inte”

”Okej chilla”

Jag gick ner till köket och kollade i skafferiet. Yees det fanns choklad. Choklad är det bästa jag vet och ja jag hade fått choklad förbud men mina föräldrar märkte att jag åt ändå så det hade gett upp. Jag tog choklad kakan och gick upp till mitt rum, startade datorn och loggade in på facbook. Efter att ha suttit vid datorn i ungefär 2 timmar hörde jag att ute dörren öppnades.

”Vi är hemma” hörde jag mamma säga

När det hade gått 30 minuter så säger pappa

”Maten är klar”

Jag stängde ner datorn och gick ner till köket. Mamma hade gjort spagetti och köttfärssås, en av mina favoriträtter. Efter att ha ätit så gick jag upp till mitt rum och kollade på Fast and Five, en av mina favoritfilmer. När filmen var klar så var klockan runt 23 och så kom jag på att vi började klockan 8:00 imorgon. Jag gick till toaletten och borstade tänderna, colgate min favorit.

Nästa dag så vaknade jag av att min lille bror och lilla syster bråkade bra start på dagen, not.

Jag gick till min garderob och tog fram ett par lila shorts och ett linne.Jag tog även ett armband run handleden,  Jag kletade på mascara och gick ner.


”Vad har vi för lektion”

”Matte” svarade Gabriella

”Fan” jag tog fram matte böckerna och pennan. Det är egentligen därför jag hatar Tisdagar för att vi börjar skolan så tidigt och för att vi har världens tråkigaste ämne först.

 

När jag kom hem så gick jag direkt till köket och gjorde en macka, Tog fram Coca Cola och gick upp till mitt rum.  Startade datorn och kollade runt lite.

Pling ett sms.

Sanna: Träffas

Alicia: När?

Sanna: Nu?

Alicia: Ses vi kiosken

Sanna: Okej;)

”Jag går ut ett tag” skrek jag och hoppades att min lille bror skulle höra.

 

Närjag kom fram till kiosken så ser jag Sanna.

”Hej”

”Hej”

”Vart ska vi fråga jag” 

”Vet inte”

”Vi går och köper glass”

”Okej kom da”

Vi gick ner till stan för att köpa glass.

 

Jag betalade min glass och Sanna, hur mycket Sanna hade protesterat så betalade jag.

”Jag hatar dig” mumlade Sanna

”Jag älskar dig också Sanna”

”Käften”

”Naww är du sur”?

"Nä jag är söt” sa Sanna


Och såklart ska vi båda asgarva för egentligen ingenting.

När vi hade ätit upp glassarna så gick vi runt lite. Efter 3 timmar så ringde mamma och sa att det var middag.

"Jag måste hem nu" sa jag

"Okej syns imorgon" sa Sanna


Vi kramades och sen gick jag hemåt.



Jag vet att den är kort men ni fick iallafall 2 stycken idag(:


Postat av: Josse :]

sv; visst :]

2011-08-15 @ 22:20:56
URL: http://bieberdomination.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: