Chapter 27 - "Everything Goes Wrong"

Okej jag kanske inte ska bli arg över en sånn sak jag menar han är Justin Bieber men att säga "I´m singel and ready to mingel?". Det känns som att jag är en av dom "mingel" tjejerna han hänger med ett tag sen så lämnar han dom och går till nästa?



Nästan hela kvällen tänkte jag på det Justin hade sakt. Var jag verkligen en tjej han bara gick runt med eller så sa han så för att det inte skulle bli för stort av hela? Mitt i tänkande så ringde min mobil, Justin<3 lös mobil skärmen, först tvekade jag att svara men sen gjorde jag det.

"Hej" sa han med sin mjuka röst
"Hej" mumlade jag
"Alicia, babe har det hänt nånting?" frågade han och jag hörrde oron i hans röst
""I´m singel and ready to mingel?" mumlade jag
"Ohh" hörrde jag honom säga "Alicia jag kan inte gå ut med det nu att vi har ett förehållande för att det kan bli så stort av allting"
"Justin jag säger inte att du ska ut med vårat förehållande utan jag blev bara irriterad av att du sa "ready to mingel" det kändes som att jag var en av dom "mingel" tjejerna"
"Alicia det är du inte men jag måste säga nånting i den stilen för att jag menar tänk om inte vårat förehållande håller då kommer allting bli så stort överallt" sa han och jag kände som att jag fick sparkar i magen. Jag försökte att hålla tårarna inne men snart så skulle dom falla ner. Justin trodde inte på vårat förehållande.



"Jag kan inte fatta att jag trodde dig att vårat förehållande kunde hålla" sa jag medans tårarna rann ner
"Nej babe jag menar int-" sa han men jag avbröt honom
"Jag bryr mig inte hur du menade det utan att du ens tänkte det Justin" sa jag och la på
Justin fortsatte att ringa mig men efter 5 gånger så gav han väll upp för han ringde inte någon mer gång.

Dagen efter vaknade jag av att jag fick ett sms - Justin. Jag läste inte smset utan raderade det direkt.



Jag gick upp ur sängen och gick till min garderob, tog fram ett par jeans short och ett vanligt vitt linne samt ett vitt skärp.

"Alicia varför är du så nere?" frågade Gabriella medans jag petade i skolmaten
"Nä inget" sa jag och föröskte pressa fram ett leende
"Vi ser ju att du har varit nere hela dagen" sa Matilda, som är en tjej i klassen
"Jag vill inte prata om det" mumlade jag medans jag ställde mig upp
"Vart ska du?" frågade Jasmin
"Ska ta frisk luft" sa jag och gick

Just nu gick jag runt i lilla Bollnäs för att tänka på andra saker. Jag hörrde kände att mina mobil vibbrerade, jag fiskade upp mobilen och kolade, det var Justin som ringde, jag tröck på upptaget och la mobilen i fickan.
Justin hade nu ringt 3 gånger och just nu ringde han för fjärde gången, då fick jag nog.
"Vad vill du" skrek jag
"Alicia babe lyssna det var inte så jag menade" sa han och jag tog ett djup andetag
"Justin jag bryr mig inte du sa det ändå, att du ens tänkte på det gör så att jag blir ledsen"
"Alicia jag älskar dig"



Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: