Chapter 24 - "Love My Horses"

Dom dära hasselbruna kunde få vilken människa att smälta.


"Kom så ska jag visa dig en sak" sa jag och tog tag i Justins hand. Vi gick ut från mitt hus och gick till bakgården.
"Vad ska vi göra här?" frågade Justin medans vi gick
"Vänta så får du se" sa jag och vi gick emot stallet
"Har du hästar?" frågade Justin när han fattade att vi var i ett stall
"Japp kom så ska jag visa dig mina" sa jag och tog tag i hans hand. Men han gick inte utan kollade förskräckt på mig.
"Justin vad är det? Är du rädd för hästar eller?" frågade jag och skrattade
"Jag rädd? pfft kom vi går" sa han

"Det här är Sweet Pie" sa jag och pekade på den vita
"Och det här är Purple Jeans" sa jag och pekade på den ljus bruna hästen. Justin kollade konstigt men ändå förkräckt på dom.



"Du behöver inte vara rädd dom kommer inte att göra dig illa" sa jag och klappade Sweet Pie
Efter att vi hade varit i stallet så gick vi in igen.
"Det var väll inte så farligt" sa jag medans jag knöt upp mina converse
"Nää" sa han och log

"Vad är det här för rum?" frågade Justin när vi gick runt i mitt hus
"Mitt musik rum" sa jag och log
"Vi går in" sa han och track ner handtaget till dörren. Justin kollade fascinerande runt i rummet.
"Wow as coolt" sa han med en öppen mun
"Haha tack antar jag"
"Kan du spela så många instrument?" frågade han
"Japp"
"Vad är det här?" frågade han och tog upp en låt text som jag hade skrivit när jag hade kommit hem från Stockholm.
"En låt" mumlade jag
"Sjung den"



Jag satte mig vid pianot och började spela och sjunga.

Everybody needs inspiration,
Everybody needs a soul
A beautiful melody
When the nights so long

"Du har en riktigt vacker röst Alicia" sa Justin och log mot mig
"Tack"
"Så vem handlar låten om?" frågade han med hopp i ögonen
"Mitt ex" sa jag bara för att se Justins reaktion. Hans ögon gick från hopp till ledsen
"Well ohm okej"
"Jag skoja den handlar om dig" sa jag och skratta



"Det var inte kul Alicia, serriöst jag trodde verkligen på dig" sa han och pussade mig på kinden
"Det var visst kul du borrde sett ditt ansikte" sa jag mellan skratt attackerna
Justin börrjade kikla mig men jag rörde mig inte.
"Va fan" sa han
"En annan sak du inte vet om mig är att jag inte är kittlig" sa jag och han log
"Men du kanske är det" sa jag och hoppade på honom och börja kittla honom. Justin skrattade hur mycket som hellst och hans skratt smittade till mig.



Nu låg vi bådda på golvet i mitt musik rum och skrattade.



Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: