Chapter 39 - "Duett?"

"Inget speciellt" sa han och rykte axlarna "Vill bara vara med min flickvän själv ett tag" sa han och jag log
"Nej nu orkar jag inte mer" sa han
"Vad menar du?" frågade jag och rynkade ögonbrynen
"Det här" innan jag ens hann tänka så kände jag hans läppar mot mina.


"Summer vart ska vi ha sånglektionen?" frågade jag och tog min mapp med låttexter under armen
"Rum nummer 5" sa hon och vi gick ut ifrån vårat rum
"Har alla sina låttexter med sig?" frågade våran sång lärare Maria
Alla nickade.
"Bra". "Då kör vi igång" log hon
"Justin vad gör du här?" frågade Maria efter att vi hade övat i 15 minuter
"Maria kan jag få låna Alicia ett tag?" frågade han och log med sitt gulliga leende som säkert fick Maria att smälta
"Visst kan du det" skrattade hon och jag sammlade ihop mina papper

"Justin vad ska vi göra?" frågade jag och sprang ifatt honom
"Kom" sa han och tog tag i min hand
"Här ta micken" sa han och räckte mig den "Jag har skrvit en låt och jag tänkte på att vi kunde sjunga den tillsammans"
"Say what?" utbrast jag "Aldrig att jag tänker sjunga när andra alla förutom du lyssnar"
"Never say never" sa han och blinkade med ena ögat men sedan så blev han seriös "Alicia du har talang så vissa det" sa han och smekte min kind med sin tumme
"Okej ra" mumlade jag "Fast jag vet inte texten till låten"
"Kan du texten?" frågade Justin och kom upp bakom mig några minuter senare
"Mm det kan jag" mumlade jag och gav honom låtexten
"Bra då kör vi igång"

"Wow" hörrde jag någon säga bakom oss "Du har verkligen talang" sa en man som jag inte vet vem det var "Scooter Braun" sa han och sträckte fram sin hand
"Alicia" sa jag och skakade hans hand
"Jag är Justins manager och jag vill bara säga att du har en riktig vacker röst som går bra ihop med som en duett med Justin" sa han och Justin skrattade lätt


"Thanks but it's the last time I peform in front of people I do not know "

"Tack men det är sista gången jag uppträder framför folk jag inte känner" sa jag och kollade på folkmassan runt omkring scenen
"Varför det?" frågade Scooter "Du har ju en sånn talang"


"Thank you but I do not know if I will be able to people watch me when I'm performing"

"Tack men jag vet inte om jag kommer att klara av att folk kollar på mig när jag uppträder" sa jag och kollade ner på mina fötter

*

"Varför har du aldrig sakt att du är så bra på sjunga" utbrast Summer när vi kom in i vårat rum
"Du har aldrig frågat och plus så går jag inte runt och säger att jag är bra på sjunga, jag visste själv inte om att jag var så bra som folk säger" sa jag och satte mig på min säng
"Haha" skrattade hon "Men du vi ska träffas på gården om 15 minuter" sa hon och jag gick emot min väska för att ta fram nått varmare än shorts och ett linne. Jag tog på mig ett par strumpbyxor till shortsen och bytte linnet mot en stickad tröja.



"Är du klar?" frågade jag Summer medans jag satte mig i fötljen i vårat rum
"Snart" skrej hon tillbaka från badrummet

*

När vi kom ut hade några tänt en brasa och just nu var det nästan alla som satt runt den. Folk grillade marshmallows, spelade gitarr, några sjöng och några hade bara allmänt kul.
"Hey" hörrde jag någon säga bakom mig
"Hey" sa jag och kollade på Justin som hade dykt upp bakom mig.


Postat av: Sara

Jätte bra!!! meeeeeeeeer!!!!!

2011-09-30 @ 20:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: