Chapter 29 - "Last Day In School"

Vi gick till gården och satte oss i hängmattan med en varsin cola i handen och skrattade åt olika saker. Jag älskar bara mitt liv just nu "Du och dina klubbor" sa Jasmin på Fredag morgon, 3 dagar kvar till skolavslutningen. Jag sa ingenting utan gav henne bara ett leende.
Skoldagen flöt bara på och vi hade lika kul som vanligt.



"Alicia ta ner dina fötter från bordet" sa våran engelska lärare när vi hade engelska
"Varför?" frågade jag
"För man ska inte ha fötterna på bordet"
"Vem har sakt det?"
"Jag säger det"
"Well eftersom det inte finns någon regel om att inte ha fötterna på bordet så får jag ha det" sa jag och log
"Alicia vill du vara kvar i klassrummet eller inte?" frågade läraren med en arg röst
"Räknas det som skol då?"
"Ja de gör det"
"Då går jag inte ut"
"Ta ner fötterna då"
"Nej det ska jag inte"
Läraren visste att jag inte skulle ta ner fötterna så hon sa inget mer och jag log nöjt. Folk brukar ha olika mål när de går i skolansom att få hög betyg, bli populär eller bli tillsammans med den snyggaste killen på skolan men mitt mål är inte det utan mitt mål är att en lärare ger upp sitt jobb pågrund av mig och jag ska göra allt för att det kan hända. Japp I´m bad girl


"Alicia vakna" sa min mamma på måndag morgon "Sista skoldagen" sa hon och gick ut från mitt rum. Jag gick upp till min garderob och tog fram jumpsuiten jag skulle ha på mig. Sen så gick jag och sminkade mig, precis när jag blev klar så plingade min mobil till.

"Vi står utanför dig" så löd Jasmins sms, jag svarade inte smset utan gick ut direkt.
"Varför har ni ballonger med er? frågade jag när jag gick ut till mina vänner
"Till dig" sa Sanna och gav mig ballongerna
"Tack" sa jag och log



"Vänta jag måste ta en bild" sa Gabriella och jag log mot hennes kamera

"Äntligen över" sa jag när vi var påväg hem från skolavsluningen



"Jag måste bara ta bilder på er så vi kan ha ett minne kvar" sa Sanna. Jag ställde mig bredvid Gabriella och Sanna tog ett foto på oss.

"Alicia är de du?" frågade min mamma när jag kom hem
"Mm" sa jag och tog av mig skorna
"Kom till vardagsrummet"
"Okej" sa jag och gick till vardagsrummet
"Sätt dig" sa pappa och jag gjorde som han sa. Jag kollade på dom och dom kollade på mig med oroliga blickar, oh boy...


 


Postat av: Emma

På min blogg ar det inte heller några kommentarer men bara så du vet läser Jag din blogg och tycker du är duktig :)

2011-09-14 @ 07:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: