Chapter 42 - "It´s Over"

När Summer öppnade dörren så gick min blick ifrån henne till de som stog med ryggen emot oss, Justin och Brooke. Justin hjälpte Brooke med nån danssteg och hade handen runt om hennes midja medans de båda skrattade. Jag flämtade till och då mötte jag Justins blick med tårfyllda ögon sen så sprang jag därifrån. Det sista jag hörde var att Justin skrek mitt namn.


Jag satte mig på en bänk för att andas bättre. Jag hade sprungit från lägret och varje gång jag kollade bakom mig så såg jag Justin, som skrek mitt namn men jag stannade inte utan sprang bara. När jag inte såg Justin inom synhåll så satte jag mig på en bänk någonstans i LA. Det var ganska varmt ute tanken på att det var Juni. Jag tog av mig koftan och fiskade upp mobilen, 7 missade samtal och 5 sms, alla ifrån Justin. Jag raderade smsen utan att kolla på dom.

"En choklad milkshake, tack" sa jag till kassörskan i milkshake ståndet
"Okej" sa kvinnan i kassan "3 dollar" sa hon och jag räckte henne pengarna. Medans jag drack milkshaken gick jag runt i LA och hade ingen anning vart jag var. Jag kände hur min mobil vibbrerade, jag fiskade upp mobilen och på skärmen stog det Summer.
"Hallå" sa jag och drack en klunk från milkshaken
"Alicia" utbrast hon "Vart är du? vet du hur orolig jag är eller?" sa hon


"I´m fine, but I have no idea about where I´m"

"Jag mår bra, men jag har ingen anning vart jag är" skrattade jag och slängde milkshake muggen
"Hur hade du tänkt att komma till lägret då?" frågade hon och jag sparkade på en sten
"Ärligt talat så vet jag inte" mumlade jag
"Jag ska ordna det" sa Summer och jag hörde direkt att hon hade sin busiga röst
"Summer gör bara inget dumt eller nått du inte borde göra"
"Nej ra" sa hon fortfarande med sin busiga röst "Men du jag måste lägga på nu, syns senare" sa hon och la på.

*

Summers Perspektiv
"Justin" skrek jag och Justin kollade orolig på mig
"Har du hört nånting ifrån Alicia" frågade han och kom emot mig "Och om du har snälla säg vart hon är för hon svara inte när jag ringer eller smsar" sa han med en smärtsam röst
"Jag pratade med henne nyss" sa jag och hans ögon gick ifrån orolighet till lycka
"Seriöst?" utbrast han "Vart är hon? Mår hon bra? Ska jag åka och hämta henne?"
"Ta det lungt Bieber" skrattade jag "Ja hon mår bra och jag har en idé men först måste jag veta vart hon är för hon själv vet inte" sa jag och satte mig på en bänk "Jag ska ringa henne och fråga" sa jag och fiskade upp mobilen och ringde Alicia.

Alicias Perspektiv
Efter att jag hade berättat till Summer vart jag var så stoppade jag mobilen i fickan och satte mig på en bänk för att Summer skulle komma och hämta mig. Solen var påväg ner och det var inte så många folk ute.



Medans jag väntade på att Summer skulle hämta mig så spelade jag ett spel på min iphone, lekte tumkrig med mig själv och garvade för ingenting.
"Alicia" hörde jag någon säga. Den personen var den enda jag inte vela sträffa just nu, den personen som betyder så mycket för mig men sårade mig.
"Justin" viskade jag nästan och kollade honom i ögonen "Vad gör du här?" frågade jag och ställde mig upp
"Alicia snälla lyssna på mig" sa han och kollade mig i ögonen "Det är inte som du tror" sa han och tog tag i mina händer
"Justin du trodde på henne när hon sa att det var mitt fel, även om det inte var det så trodde du på henne" sa jag och släppte hans händer
"Alicia förlåt, jag vet att Brooke ljuger och att du är den enda för mig" sa han och kollade på mig lidande.



"Justin jag och du lever olika liv, du är Justin Bieber och jag är Alicia Watson, vi lever så olika liv även om jag älskar du av hela mitt hjärta och kommer att göra det hela tiden så är det ... slut" sa jag och sprang iväg med ett hjärta som jag hellst bara ville slita ut. Jag hade aldrig känt så mycket smärta förr och jag hade nästa ingen kraft kvar i benen trots det så fortsatte jag springa med tårarna rann ner för mina kinder och gjorde blicken suddig för mig.

Justins Perspektiv

"Jag vill göra slut" hennes menning ekar fortfarande i mitt huvud. Jag kände hur ilskan, argheten och smärtan blandades ihop och blev till nånting jag inte kunde kontrollera.
"Ahh" stönade jag efter att jag boxade handen i ett träd.
"Vart är Alicia?" frågade Sumemr så fort jag kom tillbaka "Men herregud vad har hänt med din hand?" frågade hon och pekade på min hand.
"Jag vet inte vart hon är" mumlade jag och hon kollade konstigt på mig "Vad menar du jag vet inte vart hon är?" frågade hon och rynkade på sina ögonbryn
"Hon gjorde slut och sen så sprang hon iväg" sa jag och Summer gapade. Jag gick förbi henne och gick till mitt rum. De här veckorna kommer att vara som tortyr.


Postat av: Emma

Gud vad bra!! Jag döööööör snart seriöst tårarna rinner!! när kommer nästa del?

2011-10-07 @ 15:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: