Chapter 49 - "Hockey"

Jag såg att Summers ansikte gick ifrån glad till besvikenhet. Jag gick efter hennes blick som var på nånting och kollade bak. Hennes blick var inte på nånting utan några, Justin och Brooke.


Jag försökte att intala mig själv att han bara hjälpte henne med en dans men jag såg hur båda skrattade och hade kult ihop. Justin brydde sig knappt om alla andra utan skrattade bara med henne, som om hon var den enda i rummet.
"Bry dig inte om henne, Justin älskar dig och det vet du" sa Summer och la handen på min ryggrad
"Men kolla på dom" utbrast jag och alla andra i rummet kollade på oss, även Justin och Brooke
"Älskling vad har hänt?" frågade Justin och la sin hand på min axel
"Rör mig inte" röt jag och tog bort hans hand
"Alicia, seriöst vad har hänt?" frågade han
"Varför bryr du dig ens?" röt jag och kollade ilsket på honom
"Jag försöker bara att hjälpa till men det ända du gör är att skrika på mig" röt han tillbaka och alla vände sina huvud mot oss, förutom Brooke som hade bara kollat på oss. Jag sa ingenting utan sprang ut från danssalen.

*

"Jag har köpt Ben&Jerrys, godis, läsk, chips och massa filmer" log Summer och höll upp påsarna med allting i
"Du är bäst" sa jag och satte mig upp från sängen
"Jag vet" sa hon och jag skrattade
10 minuter senare kollade vi på "Step Brothers".

"Så vad kommer hända nu?" frågade Summer när filmen var slut
"Vad menar du?"
"Du vet vad jag menar Alicia, Bieber" sa hon och jag suckade
"Jag vet inte" sa jag och kollade ut igenom fönstret "Vad vi än gör så går det inte, vi sårar bara varandra" sa jag och kollade på henne

Summers Perspektiv
"Du tycker väll om hockey?" frågade jag
"Ja det gör jag, men hur visste du det?" frågade Alicia och log
"Jag gissade bara" sa jag och tog upp två biljetter till en hockey match som skulle vara om 2 timmar



"Darför så har jag köpt två hockey match biljetter, en till dig och en till mig" sa jag och hon kollade chockat på mig
"Tack, tack, tack Summer" sa hon och kramade mig "Så när börjar matchen?" frågade hon
"Om 2 timmar"

Alicias Perspektiv
"Jag går och köper snacks till matchen" sa Summer och innan jag hann svara så gick hon
Jag kollade på min biljett och jag hade nummer 217. Jag letade runt och tills sist så hittade jag platsen jag skulle sitta på.
"Alicia?" frågade Justin såfort jag satte mig på min plats. Jag kollade chockat på honom.
"Vad gör du här?" frågade jag
"Summer sa att vi var tvungen att prata" sa han och jag suckade. Det här var ju självklart Summers plan.
"Vad gör du här?" frågade han
"Summer och jag skulle kolla på hockey" mumlade jag och han log
"Well det verkar som att det blir bara du och jag" sa han och ställde mig upp
"Nej, för jag ska gå nu" sa jag och vände mig om
"Vänta" sa Justin och tog tag i min arm "Varför springer du alltid ifrån mig Alicia?" frågade han och kollade in i mina ögon.
"För att jag inte orkar mer, jag orkar inte att se dig med Brooke, orkar inte med att alla tjejer följer efter dig, orkar inte att du inte har tid med mig" sa jag och han kollade plågat på mig
"Alicia, jag vet att jag inte har varit med dig mycket men jag hade inte tid men jag lovar att jag ska bara vara med dig" sa han och kollade hoppfullt på mig
"Okej" mumlade jag
"Kan jag se ett leénde?" frågade han och jag log "Det är ett leénde som passar dig mest" sa han och jag skrattade


"Kom här" sa han och jag gick fram till honom. Han sa ingenting utan drog ner mig så att jag satt på han knä. Jag skrattade och kramade honom.
Medans Justin kollade på matchen så kollade jag på honom. Jag var världens lyckligaste tjej.


Postat av: Cherry

Jättebra :D ♥♥

2011-10-27 @ 20:16:32
Postat av: Marielle

Ätte bra! Jag gillar lite intriger, om dem vore lite längre. :)

2011-10-27 @ 20:59:06
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: