Chapter 19 - "I Really Like You"

Jag möttes av världens finaste ögon. Hans ögon han som heter Justin.


 


Av ren reflex har jag väll sprungit för i ena sekunden så kände jag Justins armar runt min kropp. Jag hörrde hur folk viskade och pratade men jag brydde mig inte för jag var i hans famn.

"Vad gör du här?" frågade jag när han släppte mig
"Tänkte hälsa på dig" sa han och blinkade med ena ögat
"Aww" sa Sanna som nu hade ställt sig bakom mig, likaså Jasmin och Gabriella.
"Men vad ska du göra här?" frågade jag och han flätade in sina fingrar med mina
"Jag ska vara med min vackra flickvän och kolla hur hon är i skolan"
"Oh boy" sa Jasmin
"Vad menar du?" frågade Justin
"She is a bad ass in school" sa Jasmin och vi alla brast ut i skratt




"Går du i skolan?" frågade jag och sparkade en sten
Jag hade slutat för ungefär en halv timme sedan och just nu så gick vi längst Karslund som är en strand i lilla Bollnäs
"Ja fast jag få hemundervisning"
"Tråkigt"
"Jag menar jag överlever skolan tack vare mina vänner annars hade jag typ dött" sa jag och vi båda skrattade
"Well det är ganska tråkigt men jag går ju inte varje dag" sa han och log
"Det är väll den enda fördelen med hemundervisning" sa jag och log


"Fint hus" sa Justin när vi klev igenom dörren till mitt hus
"Tack" sa jag och hängde min jacka
"Alicia är det du?" hörrde jag min mamma fråga
"Ja det är jag"
Mamma kom ut från köket och ett ansikte som hon hade i ett leende gick till chockat när hon såg Justin.
"Alicia vem är han?" frågade mamma med en finurlig blick
"Mamma han heter Justin"
"Justin det här är min mamma" sa jag på engelska för jag och mamma hade pratat svenska förre och Justin såg ut som ett frågeteceken.
"Hej miss Watson" sa Justin och skakade min mammas hand
Mamma såg ganska chockad ut det var säkert för att ingen av mina pojkvänner hade kommit fram till min mamma och skakat hennes hand iförsig såg hade de inte ens gått fram till henne.
"Hej Justin" sa mamma
"Du mamma vi går upp på mitt rum"
"Okej"


"Do you like to photograph?"

"Gillar du att fotografer?" frågade Justin och tog upp min kamera
"Jag älskar att göra det"
"Jag tycker också om det"
"Då har vi nånting gemensamt" sa Justin och log
Han kom närmare mig och kollade in i mina ögon. Han tog bort håslingan som hade föllt över mitt öga och jag kände hans varma andetag i ansiktet. Justin slickade runt sina läppar och blundade. Medans jag kollade på alla hans steg så kände jag hans läppar mot mina. Det var som jag vandrade runt moln.

"Maten är klart" hörrde jag min mamma säga ner ifrån
"Vi kommer" skrek jag tillbaka

"Så Justin är inte du killen som sjunger Baby" sa min pappa och drack från sitt vatten
Jag satte vatten i halsen för pappa. Jag menar vad är det för fråga?
"Alicia hur går det?" frågade Justin och klappade till mig lite lätt på ryggen
"Bra" sa jag och tog en servett för att torka vattnet som jag hade runt munnen
Justin och pappa pratade nästan hela middagen och det verkade som att min pappa gillade honom.


"Äntligen" mumlade jag när vi kom in i mitt rum
"Varför det?" frågade Justin
"Mina föräldrar är pinsamma"
"Dom är som vanliga föräldrar" sa Justin och satte sig i sängen bredvid mig



Jag sa ingenting utan gav honom ett leende.

"Ska vi kolla på film?" frågade jag
"Sure"
Jag gick upp från sängen och gick till hyllan med filmer.
"Ska vi kolla på den hära?" frågade jag och höll upp Step Brothers
Han gjorde tummen upp och jag satte in skivan i dvd-spelaren.

Justin la sin arm runt om mig medans vi kollade på filmen i min säng. Gud vad jag gillar killen...



Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: