Chapter 14 - "Bitch"

"Okej nu vill jag gå och köpa glass" sa Gabriella
Vi alla gick på glasskiosken och påvägen dit pratade vi om allting mellan himmel och jord.
Jag älskar mina vänner.


När jag klev in genom dörren så var huset tyst. Inte så konstigt, jag tog av mig mina converse och gick upp till mitt rum. När jag gick in i rummet så lämnade jag mina väskor och ringde Justin



"Älskling" sa han när jag ringde honom
Jag log av att tänka att jag var hans älskling och han var min älskling
"Hej"
"När kom du hem?"
"För ungefär en timme sedan. Jag var nere på stan med mina vänner lite och sen kom jag hem" sa jag och log
"Okej"
"Du Justin?"
"Aa"
"Kommer vi att kunna träffas nå mer alltså nu i veckan?" frågade jag och hörrde hur han suckade antigen för att han inte hade nånting bra att säga eller göra
"Jag vet inte men jag tror inte det" sa han och suckade
"Men vi får göra det bästa av det" sa han och jag log
"Ja det får vi väll"
 Jag hörrde hur nån att ropade på Justin och jag kände igen rösten Jasmine Villegas.
Jag kände hur avundsjukan steg upp men sen kände jag hur orolig jag blev. Jag försökte att intalla mig själv att hon bara var där för att de skulle sjunga tillsammans eller göra en låt tillsammans men avundsjukan vann över det.

"Vad gör hon där?" frågade jag och fnös
"Hon kommer att vara med i turneén för Jessica har blivit sjuk så hon måste ta hennes plats"
"Kommer hon att vara med i hela turneén?" frågade jag
"Mm"
"Okej" sa jag en anning ledsen
"Heey är nånting fel?" frågade Justin och jag hörrde att han var orolig
*Nää" svarade jag bara för att inte oroa honom. Egentligen var nånting fel Jasmine var felet men jag kunde inte säga det för han skulle bara bli ledsen eller arg jag menar jag känner inte henne så väll bra men jag vet och såg hur hon flirta med honom.

"Okej men jag måste lägga på nu Jasmine väntar" sa han
"Bitch" mumlade jag för mi själv
"Vad sa du?" frågade Justin
"Jag sa hejdå" sa jag och fejk skratta
¨"Jaha okej hej då"
"Och du jag gillar dig oerhört mycket" sa han och jag log
"Jag med"



"Rise and shine" ropade Sanna och drog av mitt täcke
"Vad gör du här?! mumlade jag och gnuggade mina ögon för att få en bättre syn
"Hej på dig med" sa hon och skratta
"Haha men hur kom du in?"
"Genom dörren?"
"Men vaf gör du här?"
"Vi ska gå till skolan tillsammans"
"När bestämde vi det?"
"Inte vi jag bestämde det för en halv timme sen"
"Jaja"
"Gå upp nu vi börjar om ungefär 40 minuter"
"Okej men jag måste duscha först sätt dig vid datorn" sa jag och blinka med ena ögat
"Haha jag hade ändå gjort det om du inte hade sakt"

30 minuter senare så var vi i skolan.


"What is our first lesson?"

"Vad är våran första lektion?" frågade jag och kollade på henne
"Svenska" sa Gabriella

"Äntligen" sa jag när vi hade lunch bara för att jag kunde ringa Justin då
"Jag går och ringer Justin" sa jag och Jasmin nickade



Jag satte mig vid ett bord där ingen var för att kunna prata med Justin i lugn och ro. Efter 3 singnaler så svarade inte Justin uten en person som i detta fall jag inte vill ska svara svarade. Ett leende som jag hade haft för 3 sekunder sedan gick till avunsjuka Jasmine...



Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: