Chapter 7 - "I guess I like him"

”Hej” sa han när vi träffades nere vid hotell dörren

”Hej” svarade jag kort och kollade ner på mina skor.



”Så vad vill du säga” frågade jag

”Ehhm..”


"Det var inget speciellt. Jag vill bara träffa dig" sa han och log
"Okej men nu har du gjort det" sa jag och gick några steg tills jag kände att nån tog tag i min arm
"Heey vänta" sa han
"Kan vi inte göra nånting?" frågade han med hopp i ögona
"Nu?"
"Ja varför inte"
"Jag kan inte komma såhära" sa jag och kollade ner på mina kläder för efter stan hade jag bytt om till mjukisbyxor och ett linne.
"Du är vacker ändå" sa han och jag könde hur blodet rusade upp till kinderna.
"Hahaha Bieber men jag måste ändå bytta om"



 10 minuter senare
Jag och Justin gick ut från hotellt. Det var en obehaglig tystnad mellan oss. Det var säkert för att ingen hade nånting att säga eller göra.
"Så hur går det med låtarna?" frågade jag för att bryta tystnaden 
"Bra" svarade han kort
Och nu kom den obehagliga tystnaden tillbaka.
Efter ungeför 15 minuter kom vi fram till en strand.
"Vad ska vi göra här?" frågade jag
"Prata"
"Det finns ingenting att prata om" sa jag och kollade ner

Efter ytterligare 10 minuter fick jag nog.
"Jag går tillbaka till hotellet" sa jag
"Nej du får inte" sa han
"Öhh varför?" frågade jag en anning chockat
"För jag måste säga en sak"
"Vaddå?
"Jag vet inte hur jag ska säga det" mumlade han



"Ut med det bara Bieber" sa jag och skratta
"Jag älskar ditt skratt" sa han och log
"Var det allt du skulle säga?" sa jag och små skrattade
"Nä" sa han och blev allvarlig
"Så vad är det du vill säga?"
"Jag vet att det kommer låta hur konstigt som hellst eller konstigt och konstigt det är ganska normalt att gilla en vacker tjej som du men kanske inte efter 2 dagar"
Allting snurrade runt i mitt huvud vaddå gilla? Gillar Justin mig? Som en vän eller mer?
"Vad menar du?"
"Alicia märker du inte att jag gillar dig? Sen första gången du kom in till rummet vi hade Meet&Greet i har jag gillat dig. Och det var darför jag frågade efter ditt nummer."
"Men hur?" frågade jag chockat
"Dina vackra ögon, ditt skratt som är musik för mina öron, det sättet du pratar allt med dig är perfetk"
"Ingen är perfekt" mumlade jag
Han tog tag i mina hände och kollade mig i ögonen
"I mina ögon är du det"
Just i den minuten så försvann all hat jag hade för honom och jag kände hur fjärilarna väckte till liv.
"Ska du inte säga nånting?" frågade han och sparkade en sten
"Det finns ingenting att säga" mumlade jag


"Heey sluta med det där" skrattade Justin när jag började kasta vatten på honom
"Aldrig"



"Du kommer att få för det där" sa han och började springa efter mig.
Jag sprang tills jag könde hur nån fick tag i min arm.
"Haha sluta Justin" sa jag och skratta
Jag log nu nere i sanden med Justin över mig som kittlade mig. Plötsligt så slutade Justin med att kittla mig och kollade mig i ögonen. Jag såg hur han närmade sitt huvud mot mitt. Just i den sekunden kunde jag inte ens andas och fjärilarna åkte runt som det aldrig har gjort förr. Precis när hans läppar skulle nå mina läppar så ringde min mobil.
"Typiskt" muttrade jag och svarade



"Justin jag måste tillbaka till hotellet nu" sa jag
"Okej kom så går vi ditt" sa han
"Du behöver inte följa med"
"Men jag vill" sa han och log
Om jag ska säga sanningen har jag inte sett ett vackrare leende än vad Justin har. Han är så speciell inte som alla andra men det kanske är så att vara kär.
"Vad tänker du på" frågade han
"Inget speciellt"
"Erkänn att du tänker på mig" sa han och blinka med ena ögat
"Dream on Bieber" sa jag
"Jaja"
Nu hade vi kommit fram till hotell dörren.
"Så kan vi hitta på nått imorgon?" frågade han
"Kan vi väll"
"Great jag hämtar dig vid två tiden" 
"Okej"
Han pussade mig på kinden och gick iväg. Jag såg att han ringde nån men orkade inte att bry mig så jag gick upp till mitt hotell rum.


"Vart har du varit" frågade Amanda så fort jag klev genom hotelldörren
"Jag var med Justin"
Såfort jag sa det gick deras minnar från orolig till glada.
"Ahh vad hände?" frågade Amanda hyper
"Inget speciell vi gick bara runt på stranden" sa jag och rykte på axlarna
"Bara det?"
"Japp" sa jag och låtsades som att inte nånting har hänt
"Du är så dålig på att ljuga vet du det?" frågade Moa
"Skit kul"
"Men serriöst vad hände?"
"Fine vi var nära på att kyssas om inte Amanda hade ringt"
"Jag visste det jag visste det" sa Amanda eller snarare skrek
"Vad visste du?"
"Att du gillade honom från början"
"Det gjorde jag väll inte"
"Men gillar du honom nu?" frågade Moa
Jag kände hur jag blev generad.
"Aww du gör det" sa Moa



"Syns det så väll" mumlade jag och kollade ner
"Mm"
"Men nu slutar vi prata om Bieber" sa jag och gick mot badrummet. Jag kunde knappt fatta själv att jag hade fallit för Justin och inte vilken Justin som hellst utan Justin Bieber



Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: