Chapter 6 - ”Just like everyone else”

”Varför inte”

Vi började gå först var det ganska tyst men efter ett tag så började vi prata och jag trodde aldrig att jag skulle säga det men han var mycket bättre än jag trodde. Och det är ganska konstigt att säga detta men jag började gillar Justin Bieber...


 




”Vill du ha glass? Frågade han när vi gick förbi en glasskiosk”

”Ja varför inte men jag ska betala”

”Aldrig att jag tillåter” det sa han och skratta lite smått

”Men jag vill” protestera jag

"Nej jag betalar slut diskuterat”

”Ohh okej da” muttrade jag

Justin kom tillbaka efter 2 minuter med en glass till mig och en till honom. 

 

”När åker du hem" frågade jag och slickade min glass

”Om en vecka. Jag ska vara i Sverige lite längre än i andra länderna för att skriva lite musik och träffa olika låtskrvare. När åker du hem?"

”Jag åker hem om 2 dagar"

”Om du vill så kan vi träffas imorgon också ”

”Kan vi väll”

”Bra”

 "Du är vacker" sa Justin plötsligt

Jag kände hur kinderna började hetta till och jag såg säkert ut som en tomat.

"Aww du rodnar" 



"Håll tyst Bieber" sa jag och puttade till honom lätt.

    När jag kom in i hotell rummet så bokstavligen kastade Amanda och Moa över sig på mig.

        ”Vad hände? Håll ni hand? Kysstes ni? Om ni gjorde det var han bra på det?”



”Heey heey ta det lugnt, nej vi höll inte hand och nej vi kysstes inte"

”Men vad gjorde ni" frågade Amanda som nu hade lugnat ner sig

       ”Inget speciellt, åt glass och lärde känna varandra”

 “That´s the all? Frågade Moa”

      ”Yeep fast vi ska träffas imorgon också”

 

*Pip* jag vaknade av att jag fick ett sms.

 "Hej vad gör du?" /Justin

 "Jag sov själv da"

"Oj haha jag visste inte det förlåt"

"Gör inget"

"Vilken tid ska vi träffas?"

 "Vet inte bestäm du"

"Jag hämtar dig 13:00"

 "Okej"

Jag kolla på klockan 11:54 så jag hoppade in i duschen och duschade när jag kom ut från duschen.

Nytt meddelande

"Kan vi inte träffas utanför glasskiosken vi var igår?"/Justin

"Sure är där om typ 10 minuter."

 

 


Justin skulle vara här för 15 minuter sen tänkte jag och kollade ner på mobilen dels för att kolla hur mycket klockan var och dels för att kolla om han hade sickat ett sms till mig. Efter 35 minuter så fick jag nog. Han dissade mig men det var ju fel gjort av mig att tro att världens kändaste tonåring vill träffa mig. Han är precis som alla andra kändisar, får de att le en stund och får dem att tro att de gillar att vara med dem, och sen dissar en för att kanske har hittat en annan att leka med.

 

Jag träffade Moa och Amanda när de gick ut från hm.

”Har ni köpt hela butiken” sa jag och skratta medans jag kollade på deras händer. Båda hade minst 5 påsar i både händerna.

”HM finns kanske inte i byhålan vi lever i” sa Moa

”Haha ta det lugnt”

”Så hur gick dejten med Bieber” frågade Amanda

”Jätte bra han dissade mig” sa jag

”Okej okej nu måste du berätta allt, varje detalj tack”

Jag berättade det som hade hänt.

”Idiot” mumlade Moa

”Hur känns det Alicia?” frågade Amanda

”Ehm Jorden snurrar, jag andas och det känns bra”




”Äntligen ”sa jag när vi kom in i Amandas hotell rum

Klockan var nu 16:13 och vi kom precis hem från stan. Och nej Justin hade inte ringt mig eller sickat ett sms. Jag brydde mig ändå inte. Jag hörde hur mobilen vibrerade i fickan eller snarare sakt kände hur den vibrerade, jag fiska upp mobilen från fikan och kollade på skärmen, nytt meddelande från Justin.



"Förlåt för att jag inte kom idag."

"Och du tänker på ett säga förlåt efter si så där 3 timmar."

 "Förlåt verkligen."

 "Du kunde ha ringt eller sicka ett meddelande, jag väntade på dig i 35 minuter men du kom inte."

"Föråt men kan vi inte träffas nu."

 "Varför det?"

 "Måste säga en sak. Jag kommer till ditt hotell nu."

 "Okej"

 

”Hej” sa han när vi träffades nere vid hotell dörren

”Hej” svarade jag kort och kollade ner på mina skor.

”Så vad vill du säga” frågade jag

”Ehhm..”



Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: