Chapter 4 - "The Big Day"

Pling nytt sms

Jasmin: Vi står utanför dig nu

Alicia: Kommer

Jag tog en brun/röd aktig väska, ett par gula converse och gick ut. Och mycket väll så var de utanför.

”Hej” sa jag och log

”Hej” sa alla i kör



 Vi gick runt i lilla Bollnäs och hade roligt, som vanligt.





Nu var det bara 1 dag kvar till U2 konseren i Stockholm. Jag gick fram till min garderob tog fram en blommig jumpsuit och en stickat kofta. Gick ner för trappan och tog på mig mina lila converse. Väska behövde jag inte på torsdagar. Om jag ska vara ärlig så är torsdagar min favorit dag dels för att vi har spanska med en störd lärare och dels för att vi har en lång rast och slutar klockan 15:00.

”Vad har vi för lektion nu” frågade Jasmin mig

”Sanna vad har vi för lektion” nu frågade jag

”Gabriella vad har vi för lektion nu” frågade Sanna

”Studietid svarade Gabriella”

Så var det alltid att vi frågade Gabriella hon var ju den enda som kunde schemat i vårt gäng.

”Heey vad ska ni jobba med?”

”Ingen aning” svarade Gabriella

”Aja jag ska läsa”

”Eller inte” sa Jasmin och skratta

Efter att ha ståt vid skåpen i typ 10 minuter så gick vi till lektionen.

”Visst har vi spanska nu?”

”Mm”

Jag greppade tag i mina spanska böcker och gick emot spanska salen.

När spanskan var slut så kom Amanda emot mig.

”Du Alicia jag och Moa har fått tag på Meet & Greet biljetterna och vi köpte en till dig”

”Men hur mycket kostade biljetten?”

”Eftersom du bara har Meet & Greet så kostade den 500 kr”

”Okej men jag ger era pengar imorgon”

”Okej men bara halva av pengarna för du kommer ju att vara med oss och översätta”

”Haha okej”

 

När jag kom hem så var bara min lille bror hemma, inte så konstigt. Jag tog av mig mina converse och gick upp till mitt rum. Jag öppnade balkong dörren och satte mig vid datorn. Efter ungefär en timme så hörde jag ett ljud, jag gick till balkongen och såg en fotboll.

”Hey förlåt för att vi kastade in bollen” sa en kille

”Det gör inget” sa jag och log

Jag gick ner tog på mig mina converse och gick mot killarnas håll.

”Här har ni bollen” sa jag och gav ena av killarna bollen.

Det var två killar, en ganska lång, ganska solbrun hy, brunt hår och gröna ögon den andra var kortare, blont/brun aktigt hår, ljusare den andra och bruna ögon.

”Tack” sa den korta

”Ingen orsak”

”Men vill du spela fotboll med oss” frågade den långa

”Jag är ganska dålig på det”

”Det gör inget vi kommer att ta det lugnt” sa den långa och blinkade med ena ögat

”Haha okej”

 

”Du är visst bra” sa den korta



”Haha tack”

”Du sa att du var dålig”

”Man kan alltid skoja” sa jag och blinka

”Jaja”

 ”Men killar jag måste hem nu” sa jag

”Aha okej men kan vi få ditt nummer” sa den långa

”Klart men jag vet inte ens vad ni heter”

”Jag heter Linus” sa den långa

”Och jag heter Anton” sa den korta

”Jag heter Alicia”

Vi byte nummer sen så gick jag hem.

 

Efter att ha ätit så gick jag upp till mitt rum och kollade på Rush hour 1 en av mina favorit filmer. Och jag ska ju säga att jag älskar Chris Tucker världens skönaste. Efter att ha kollat klart på filmen så borstade jag tänder och gick och la mig.

 

U2 konsert var det första jag tänkte på när jag vaknade och fort som tusen så gick jag emot min garderob tog på mig mina kläder som jag hade tagit fram dagen förre. 

 

Skoldagen hade nog aldrig varit så seg som idag. När vi hade slutat så hade min pappa kommit och hämtat mig, Moa och Amanda från skolan för att ta oss till Stockholm . Från Bollnäs till Stockholm tar det ungefär 2 -3 timmar. När vi var framme så checkade vi in på hotellet vi skulle övernatta på.

”Fy fan viket najs hotell” sa Amanda

”Eller hur” instämde jag i

”Har du med dig kameran” undrade Moa

”Mm det har jag” svarade jag

”Har du?”

”Tror du verkligen att vi skulle komma utan kamera till en Justin Bieber konsert?”

”Man vet aldrig” svarade jag och log stort

 

Nu var det 1 timme kvar tills klockan skulle bli 18:00 så vi började gå emot arenan. Arenan Justin Bieber skulle ha konsert i…



Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: