Chapter 52 - "Surprise"

"Justin!" utbrast jag "Kolla vad gullig ankan är" sa jag och pekade på den. Justin sa ingenting utan skrattade bara och la sina armar runt min hals.
"Jag älskar dig" viskade han i mitt öra.


"Kan du inte sova över hos oss idag?" frågade Jasmin när vi var framme vid deras hotell
"Jag får inte" sa jag och suckade
"Jaha" sa hon besviken
"Men jag kommer till er imorgon" sa jag och alla tre log
"Bra" sa Sanna
"Hej då" sa jag och Justin tog tag i min hand
"Hej då" sa alla tre i kör

Jag och Justin pratade medans vi gick till RockCamp.
"Alicia" sa Justin mjukt och jag kollade på honom "Du vet överraskningen, kan vi inte ta den nu?" frågade han och log.


"If you want it"

"Om du vill det" log jag
"Bra, men jag måste ringa Kenny först" sa han och fiskade upp sin mobil.

*

"Gud vad fint det är" mumlade jag när vi kom fram till det ställe Justin hade överraskningen. "Du behövde inte göra allt detta Justin" sa jag och log
"Jag vill" sa han och log. Vi stog på en terras vid stranden och på terrasen hade dom dukat upp med mat.
Justin drog ut stolen så att jag kunde sätta mig.


"Thank you"

"Tack" sa jag och skrattade
"Jag hörde att du gillar choklad, så darför så tänke jag att kladdkaka med grädde skulle sitta perfekt" sa Justin efter att vi hade ätit upp våran mat.
"Då hörde du helt rätt, för jag älskar choklad" sa jag och stoppa in skeden med en kladdkaka bit i munnen.
"Du har grädde på näsan" skrattade Justin och tog bort det

*

"Vad tänker du på?" frågade Justin när vi gick hand i hand längst strand kanten
"Oss" svarade jag ärligt och kollade på honom
"Alicia, jag vill ge dig nånting" sa han och tog upp en ask ur sin ficka "Det är ingen förlovnings ring" försäkrade han och öppnade asken



"Det är en promise ring" sa han och tog upp ringen ur asken. "Jag vill att du ska veta att jag alltid kommer att vara tillsammans med dig, tills den dagen du inte vill" sa han och satte på ringen på mitt finger.
"Justin jag vet inte vad jag ska säga, den är jätte fin" stammade jag fram
"Jag älskar dig" sa han och pressade sina läppar mot mina
"Jag älskar dig också" sa jag efter kyssen

*

Medans jag och Justin pratade längst strand kanten så ringde hans mobil. Han svarade med ett leende men efter några sekunder gick det leende till nånting helt annat, han såg så ledsen ut.
"Justin vad hände?" frågade jag och kollade på honom efter att han hade lagt på "Vem var det som ringde?" frågade jag igen och försökte få ögonkontakt med honom.
"Det var Scooter" sa han hest
"Jaha, vad sa han?" frågade jag och försökt en gång till att få ögonkontakt med honom och det fick jag. Men jag möttes inte av glad ögon utan tårfyllda.
"Justin vad har hänt?" frågade jag igen
"Jag ska ut på turneé efter finalen" sa han och jag stelnade till. Det var ju om 1 vecka.
"Hur länge blir du borta?" frågade jag och föröskte kontrollera rösten
"5 månader" sa han
"Vi kommer att klara av det" sa jag och tog tag i hans händer "Jag kan åka till dig när jag kan och så har vi ju skype, telefon och sms" log jag och Justin suckade
"Fattar du inte Alicia?" sa han och släppte mina händer "Det kommer inte att fungera" sa han och jag kände som att jag fick sparkar i magen.
"Hur mycket jag än vill så går det inte" sa han hest och jag såg hur han kämpade emot att hans tårar inte skulle komma.


"So you want to break up?"

"Så du vill göra slut?" frågade jag och höjde på ögonbrynen
"Ja" sa han kort. Och då brast det för mig, jag sprang såfort jag kunde ifrån honom.

Justins perspektiv
Jag hade aldrig kännt mig så svag. När Alicia sprang ifrån mig kände det som att hon tog min andra halva med sig. Jag satte mig ner på en bänk och fiskade upp min mobil. Jag kollade på alla bilder på mig och Alicia, så lyckliga vi var då, men nu sabbade jag allting. Men det var såhär det måste vara annars skulle det inte fungera.


Bara för att det har varit dålig upptradering blev det en längre kapitel:)

Postat av: Cherry

Sjuukt bra :)) <3

2011-11-07 @ 18:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: