Chapter 16 - Goodbye

"Jag är där om 2 minuter" så löd mitt sms till Gabriella när jag var på väg ut från mitt hus en timme efter skolan. Jag greppade tag i min skateboard och åkte ner till Gabriella.


"Jag ska mata ankorna" sa jag när vi gick längst långnäsparken.
Jag tog fram brödet som jag hade i fickan och började mata ankorna.
"Vill ni mata?" frågade jag och kastad en bit bröd på fåglarna
"Ja" sa alla i kör
Jag gav dom bröd och vi alla fyra kastade bröd till ankorna

20 minuter senare så satt vi alla i en gunga och pratade om allt möjligt
"Så hur går det med Bieber?" frågade Jasmin plötsligt och blinkade med ena ögat
"Eller hur du pratar ju aldrig om honom" sa Gabriella och Sanna nickade instämande med


"There is nothing to talk about"

"Det finns ingenting att prata om" sa jag och skratta
"Finns det väll" sa Gabriella
"Det går väll bra"
"Saknar du inte honom?" frågade Jasmin
Jag såg hur Sanna armbågade henne för att hon skulle vara tyst antigen för att hon ser hur jag mår utan honom eller för att hon ser att jag blir bara ledsen av att höra hans namn inte bara för att jag inte gillar honom eller för att han har gjort nått dumt emot mig utan bara för att jag saknar honom.

"Ehhm alltså ja..g ehmm me..n..ar inte så jag menar alltså" sa Jasmin
"Det gör inget" sa jag och log
Jag sa så bara för att jag såg att hon inte visste vad hon skulle säga så jag ville hjälpa henne.

I got ice in my veins, blood in my eyes
Hate in my heart, love in my mind

Lil Wayne och Eminems låt Drop the world började höras och jag fiskade upp mobilen. Jag kollade på skärmen sms från Justin. Jag började genast bli gladare och kände hur fjärilarna åkte runt bara av hans namn.

"Bieber har verkat sickat smset" sa Sanna och alla skratta
"Haha"
"Visst är det han?" frågade Gabriella



Men hon fick inget svar av mig för hela jag hade stelnat till att andas hade aldrig varit svårare, smärtan i bröstet hade aldrig gjort så ont, tårarna kunde komma när som hellst men jag föröskte att hålla tillbaka dom.

"Jag vill göra slut" så löd Justins sms


Postat av: Anonym

MERA !!!

2011-08-26 @ 22:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: