Chapter 66 - "The Envelope"

"Vad menar du?" frågade jag och gick emot Justin igen "Justin vi båda vet att det tog slut pågrund av dig" sa jag. Justin sa ingenting utan tog tag i min arm och drog mig närmre honom. Sekunden senare pressade han sina läppar mot mina.

"Vad håller du på med!?" röt jag och puttade Justin
"Jag vet att du har känslor för mig fortfarande Alicia" sa Justin och tog tag i min arm
"Nej det har jag inte" röt jag och släppte mig loss från hans grepp
"Jag tror inte på dig" sa han och la armarna i kors
"Jag bryr mig inte" sa jag och kollade honom hårt i ögonen.



Han kollade ner på sin skjorta. Det kommer jag ihåg. När Justin inte visade att han var ledsen så gjorde han så.
Jag skakade på huvudet och gick sedan till Summer som satt på en bänk.
"Han kysste dig!" utbrast hon och log stort
"Vem fan tror han att han är!" röt jag "Bara för att han vill kan han inte kyssa mig" sa jag och kollade mot Justins håll. Justin hade gått.
"Alicia älskar du honom fortfarande?" frågade Summer och jag stelnade till. Vad skulle jag svara? Sanningen var att jag gjorde det, även om jag hade försökt att glömma honom så hade jag alltid haft känslor för honom. Men mina känslor hade minskat efter att vi hade gjort slut, men nu när han hade precis kysst mig, så hade alla mina känslor kommit tillbaka, om inte mer än det jag hade förr.
"Alicia svara på min fråga" sa Summer med en mjuk röst
"Jag tror det" mumlade jag och kollade ner "Även om jag förösker att neka det, så går det inte" sa jag och tog ett djupt andetag "Det är så mycket runt om mig som påminner mig om honom och då är det så svårt att glömma honom" sa jag och sparkade på en sten.
"Men varför gör ni det så komplicerad?" frågade hon och jag kollade på henne
"Vad menar du?" frågade jag och rynkade på ögonbrynen
"Men han är kär i dig och du är kär i honom, så varför inte bara börja om?" frågade hon och jag suckade
"Summer, det kommer inte att hålla" sa jag och kollade ner på mina skor
"Varför det?" frågade hon
"För jag har precis släppt mitt album och ska börja turneéra snart. Och han har sina fans och sin kommande turneé" sa jag

*

"Vad ska du ha?" frågade Summer när vi klev in i McDonalds
"McChicken" sa jag och satte mig vid ett bord. Summer gick och beställde maten.
"OMG är inte du Alicia Watson?" frågade en tjej vid 15 år åldern



"Jo det är jag" log jag och kollade på henne
"Omg kan jag få din autograf?" frågade hon
"Visst" sa jag och skrev på hennes papper
"Kan jag ta en bild också?" frågade hon och jag nickade
"Tack" sa hon efter att vi hade tagit bilden tillsammans "Jag älskar verkligen dina låtar" sa hon och log.
"Tack" sa jag och log stort
"Hej då" sa hon och kramade mig
"Hej då" sa jag
"Fans?" frågade Summer när hon kom tillbaka
"Ja" sa jag och nickade

*

"Så hur har din dag varit?" frågade pappa när jag var tillbaka till hotellet
"Jag var med Summer" sa jag och tog av mig jackan
"Hade ni kul?" frågade han och jag satte mig bredvid honom
"Ja det hade vi" sa jag och log
Kvällen spenderades med min pappa. Dagen efter så vaknade jag av att min mobil ringde.
"Hallå" svarade jag och satte mig upp i sängen
"Jag är där om 45 minuter" hörde jag Summers glada röst säga
"Okej" sa jag och gnuggade mig i ögonen, för att se bättre
På fyrtio fem minuter så duschade jag och bytte om till ett par shorts och en stickat tröja. Till det tog jag några armband och några ringar. Och även ett halsband.
"Hej" sa jag när jag öppnade dörren till Summer
"Hej" sa hon och jag tog min väska
"Let´s go" sa Summer och vi båda skrattade
*
"Du är tidig" idag sa pappa när jag kom tillbaka till hotellet. Efter att ha spenderat nästan hela dagen med Summer.
"Det är väll bra?" sa jag och satte mig bredvid honom
"Oh just ja, en kille var hit idag och sa att jag skulle ge dig det hära" sa pappa och gav mig ett kuvert "Han hade ett par solbrillor och en mösa på sig så jag såg inte vem det var" fortsatte han. Först så tänkte jag att det kanske var ett fan brev, så jag öppnade kuveret. Men jag hade fel, kuveret var från någon annan. Justin...
Förlåt för världens sämsta upptradering men jag har knappt någon insperation kvar. Men jag försöker.

Postat av: Sara

ASBRAAA :D

2012-03-22 @ 22:43:52
Postat av: Lina

JÄTTE BRA :)

2012-03-24 @ 13:25:31
Postat av: Moa

Meeeeer

2012-04-03 @ 22:48:04
Postat av: Josse

Hej! Fin blogg! :)

Skulle du vilja göra ett länkbyte med våran nystartade novellblogg? :)

Kram Josse :)<3

2012-04-05 @ 17:39:21
URL: http://ouronedirectionstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: