Chapter 63 - "1 Year"

"Försök sov nu, det har varit en lång dag" sa hon och log. Jag nickade till svar och hon gick ut. Jag bytte om till pyjamas och la mig i sängen. Efter några minuter tog sömnen över.


25 Maj 2012 - Exakt ett år sen jag träffade Justin för första gången. Inte trodde jag att han skulle bli så viktig för mig. Under ett år hade mycket förändrats. Jag hade blivit tillsammans med en av världens kändaste tonåring, vunnit en av världens största dans&musik tävling och fått hjärtat krossat av en av världens kändaste tonåring. Justin hade ljugit för mig. När 1 och en halv månad av hans turneé hade gått så hade det kommit ut bilder på Justin och Brooke kyssandes. De såg lyckliga ut. Jag kommer ihåg hur jag hade brytit ihop och hur mina vänner försökte att hjälpa mig att gå igenom den svåra perioden. Jag kan inte säga att jag har kommit över Justin för det har jag inte, men jag har försökt att inte bry mig om honom.
"Alicia är du klar?" frågade min mamma
"Jag kommer ner nu" sa jag och tog tag i min väska. Nu hade vi påsklov och jag skulle flyga till USA för att spela in min skiva. Jag hade skrivit många låtar som handlade om Justin och ett krossat hjärta. Men även om hur glad jag är att vi är över nu. Många av låtarna ska vara med på skivan.

*

"Ta hand om dig" sa min mamma och kramade mig
"Jag ska" sa jag och tillsammans med min pappa så gick vi till vårat flyg. Pappa skulle följa med mig för att jag kunde inte vara i USA själv.
"Är du trött?" frågade han och kollade på mig
"Lite" sa jag och gäspade
"Försök sov" mumlade han och slöt sina ögon
"Du vet att jag inte kan sova i flygplan" mumlade jag tillbaka och stoppade hörlurarna i öronen.

*

"Vi fortsätter att spela in de andra låtarna imorgon" sa David, killen som tog han om inspelningarna
"Okej" sa jag och tog av mig mina hörlurar "Vilken tid ska jag komma imorgon?" frågade jag när jag gick ut från inspelning rummet.
"Klockan 11.00" sa han och jag nickade "Syns imorgon" sa han och jag log emot honom.
"Så snart klar med din skiva" sa min pappa och log emot mig


"Yes"

"Ja" jag kollade ner och log stort
"Är du nervös?" frågade han och jag skakade på huvudet
"Inte nervös utan mer hoppfull" sa jag och kollade upp igen. Pappa log emot mig och tillsammans gick vi till vårat hotell.
"Vad vill du äta?" frågade min pappa och stoppade fifa när jag och han spelade playstation på mitt rum
"Beställ pizza" sa jag och han tog upp sin mobil.
"Den är här om 10 minuter" sa han och satte sig bredvid mig igen.

*


"Jävla väckarklocka" mumlade jag när den ringde. Jag kollade på klockan 10.00. Jag gick in till duschen och duschade sen så bytte jag om till ett par shorts och en grå tröja. Till det hade jag blåa converse. Sen så gick jag ner och som vanligt så hade jag missat frukosten.
"Du måste skynda dig" sa pappa och jag nickade till svars. Sen så gick vi ut och hoppade in i en taxi.


Postat av: Moa

as bra!

2012-01-22 @ 14:35:55
Postat av: Hanna

jätte fin blogg, lust att gö ett länkbyte med mej? <3

2012-01-26 @ 15:54:44
URL: http://justindrewbiebernyheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: