Chapter 43 - "Fly Away"

Hon gjorde slut och sen så sprang hon iväg" sa jag och Summer gapade. Jag gick förbi henne och gick till mitt rum. De här veckorna kommer att vara som tortyr.


Justins Perspektiv
Justin Bieber kan få vad han vill - vilket skämt. Tjejen jag älskade mest i hela världen gjorde slut med mig för att jag är Justin Bieber. Alicias ansikte, skratt, ögon ja allting om henne var framför mina ögon hela tiden. Över att tänka på Alicia hade jag väll somnat för när jag vaknade var det morgon.
"Justin gubben hur mår du?" frågade min mamma och satte sig på min säng
"Bra" mumlade jag fast det var en lögn, jag mådde så dåligt att jag knappt vile leva.
"Det verkar inte som det" sa hon och kollade bekymrat på mig.
"Men jag mår bra!" skrek jag och min mamma kollade chockat på mig "Förlåt jag menade inte att skrika på dig" sa jag och kramade min mamma "Det är bara att jag är så arg" sa jag och la mig ner på sängen
"Vad har hänt?" frågade mamma mjukt "Du vet att du kan säga allting till mig" log hon
"Jag och Alicia har gjort slut" mumlade jag
"Alicia var ju jätte bra för dig" sa mamma och kollade på mig
"Ja det var hon men det är över nu" mumlade jag

Alicias Perspektiv
"Men varför?" frågade Summer igen "Du älskade ju honom" sa hon och jag suckade
"Ja jag älskade honom men inte längre" sa jag och kollade ner. Sanningen var att jag älskade honom fortfarande och som jag sa till honom igår så kommer jag älska honom alltid
"Du ljuger" mumlade Summer "Jag ser det på dig, Alicia du kan ljuga för Justin, för dom andra i lägret, för lärarna men inte för mig" sa hon och kollade på mig
"Okej ja jag älskar honom fortfarande men det kommer inte att förändra nånting" sa jag och tog upp mobilen från fickan, ett sms från Justin. Först vile jag inte kolla smset men nyfikenheten tog över och jag öppnade smset - "Jag kommer alltid att älska dig vad som än händer" så löd hans sms. Jag kände skulkänslorna men jag kunde inte hur mycket jag än vile. Våra saga var tvungen att sluta här, de var som en dröm att vara med honom men nu var vi tvugna att gå tillbaka till verkligheten.

*

"Vad har vi nu?" frågade jag Summer och gick fram till min väska för att ta fram kläder
"Dans" sa hon och kollade nervöst på mig
"Okej" mumlade jag och tog fram kläder till danslektionen
"Hur känns det?" frågade Summer och öppnade dörren till danssalen
"Jag vet inte" svarade jag ärligt



"Det kommer att gå bra" log hon och jag gav henne ett leende
"Vi får väll hoppas det" mumlade jag och klev in i danssalen. Justin var inte här än vilket var skönt men han skulle ju komma vilken sekund som hellst. 5 minuter senare öppnades dörren och in kom Justin med blodsprängda ögon och inget leende som han alltid brukade ha. Skuldkänslorna kröp fram igen och jag visste att jag inte skulle klara av att vara kvar här längre.
"Du kommer att klara av det" viskade Summer till mig men jag skakade på huvudet envist
"Summer jag kommer inte att klara av det" mumlade jag och kände hur tårarna var nära på att komma. Efter att ha varit i danssalen i unegfär 10 minuter gav jag upp, jag tog min vatten flaska och sprang ut från danssalen.

"Alicia vänta" hörde jag Justin skrika. Jag kollade bakåt och såg att han sprang emot mig.
"Vad vill du Justin?" frågade jag och torkade mina tårar när han var framme vid mig
"Alicia snälla gör inte såhära" sa han med en röst men så mycket smärta att jag själv kände smärtan



"Justin det fungerar inte ser du inte själv eller? Du är Justin Bieber alla tjejer är efter dig, hur fan skulle jag klara av om vårat förehållande blev mer seriöst och du hade alla tjejer efter dig?" frågade jag och la armarna i kors
"Alicia när du sa att du älskade mig ljög du då?" frågade han och kollade mig i ögonen


"Yes I did"

"Ja det gjorde jag" sa jag men jag kollade inte i  hans ögon för om jag gjorde det så vet jag att jag inte skulle kunna säga sanningen, sanningen om att jag älskar honom.
"Kolla mig i ögonen och säg annars tror jag dig inte" sa han och jag suckade
"Jag älskar dig inte" sa jag och kollade honom i ögonen och sen brast jag ut i tårar medans jag sprang iväg ifrån honom.


Postat av: Sarra

Jätte bra!! Jag älskar din novell:)

2011-10-08 @ 20:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: