Chapter 59 - "Here We Go" - Part 2

"Here we go" mumlade jag för mig själv och gick ut ut bilen.





Paparazzisarna tog bilder som aldrig förr och jag kände att jag blev yr för alla blixtrarna. Jag kollade åt vänster och såg hur Brooke log mot fotograferna. Brooke älskar ju att stå i centrum så det här är ju ett moment hon kommer att komma ihåg länge. Men jag själv hatade det. Jag vände ryggen emot dom och log. Fotograferna börja bli galnare än förr när de såg någon eller några komma. Jag kollade åt sidan och såg hur Justin kom med Usher. Jag hade aldrig varit ett stort fan av R´n´B så jag brydde mig inte så mycket. Hårdrock - det var min grej.
"Hej" sa Justin när han ställde sig bredvid mig
"Hej" mumlade jag
"Du är riktig vacker" sa han och jag kollade ner
"Säger du så till alla dina dansare?" sa jag och kollade upp igen
"Bara de som är vackra" sa han och jag rodnade
"Så gullig du är när du rodnar" skrattade han och jag boxade till honom lätt


"Sure"
"Ska vi gå backstage nu?" frågade han och jag tog bort en hår slinga som hade fallit över mitt ansikte
"Visst" sa jag och log

*

"Alicia?" frågade en person mig och jag kollade bakåt där stog Usher och log emot mig när
"Ja, det är jag" sa jag och log
"Trevligt att träffas" sa han och sträckte fram sin hand
"Detsamma" sa jag och skakade hans hand
"Så du är en av de 10 finalisterna som ska uppträda och dansa idag" sa han och gav mig ett leende
"Ja det är jag" sa jag och besvarade hans leende
"Nervös?" frågade han och jag skakade på huvudet
"Konstigt nog, men nej det är jag inte" sa jag och han log



"Det ska bli spännade att höra dig sjunga och se dig dansa senare" sa han och jag log stort
"Tack"
"Stöter du på en av mina finalister?" retades Justin och la armarna runt mina axlar
"Hur ska jag kunna motstå denna skönhet" sa Usher och Justin skrattade
"Det har du rätt i, hon är den vackraste tjejen jag har sett" sa han och kollade på mig. Usher ursäktade sig och gick iväg
"Jag måste nog gå nu, måste hitta Summer" sa jag och Justin tog tag i min arm
"Finns det en chans Alicia?" frågade han och jag skakade på huvudet
"Justin vi lever olika världar, min dröm kommer att ta slut imorgon men din fortsätter" sa jag och vände på klacken och gick iväg till logen.
"Behöver du hjälp med nånting?" frågade jag Summer när jag kom in logen
"Nej" sa hon och log
"Alicia, det är några utanför som vill göra en intervju med dig" sa Maria, våran sånglärare
"Okej" sa jag och gick ut

"Hej Alicia" sa mannen som skulle intervju mig
"Hej" sa jag och log
Vi pratade om musiken, dansen och hur det kändes att vara en av de 10 finalisterna.

*

"Jag är så nervös" sa Summer som skulle uppträda efter att Brooke hade uppträt. Jag själv var näst sist.
"Ta det lugnt, det kommer att gå bra" sa jag och log. Hon log med ett snett leende och kollade emot scenen igen. Brooke gick av scenen och Summer gick upp. Hon sjöng faktiskt jätte bra och dansade grymt bra.
"Jag är så stolt över dig" utbrast jag såfort Summer gick av scenen
"Tack" sa hon och kramade mig
"Du är efter detta uppträdande" sa hon och jag nickade
"Jag går och tar på mig mina kläder för uppträdandet" sa jag
"Ska jag följa med?" frågade Summer
"Om du vill" hon nickade och följde med mig in till logen. Jag tog ner den glittrande bodyn och gick in till badrummet för att byta om.
"Here we go" mumlade jag precis före jag gick upp på scenen. Jag började sjunga och dansa till. 3 minuter gick snabbt och nu hade jag sjungt klart hela min låt.



"Tack så mycket" sa jag och kollade över publiken.
"Jag är så stolt över dig" sa Summer och kramade mig när jag gick ner från scenen. Nu var det bara ett framträdande kvar sen så skulle Justin komma upp på scenen och säga vinnaren. Audrina, en av Brookes knähundar var sist och just nu var hon uppe på scenen och gjorde nånting. Både jag och Summer kollade konstigt på hennes framträdande och sedan så brast vi ut i skratt. Att man kunde sjunka så lågt.
Nu hade alla 10 finalisterna uppträdit och alla väntade på vem som skulle vinna. Jag kollade på juryns bord och såg att de pratade för fullt. Ungefär 10 minuter senare stog Justin på scenen och folk jubblade.
"Jag vill först säga att alla som har uppträtt här idag har varit grymt duktiga" sa han och tog ett djupt andetag "Men det finns bara en vinnare" sa han och kollade över publiken "Och vinnaren är Alicia Watson" skrek han och Summer kramade mig, Jag själv stog där frastfrusen.
"Du vann, du vann" skrek Summer och skratta "Gå upp på scenen" sa hon och knuffade till mig
"Grattis" sa Justin och kramade mig, när jag gick upp på scenen för att ta emot mitt pris, som förövrigt skulle vara ett skivkontrakt.
"Tack" sa jag och log stort. Tillsammans gick jag och Justin ner från scenen.


Postat av: Cherry

Jättebra :D ♥♥

2011-12-04 @ 18:50:35
Postat av: Andrea och Jonna

Kolla gärna in vår JB blogg :)

http://justinbieberdailynews.blogg.se/

2011-12-04 @ 21:14:51
URL: http://justinbieberdailynews.blogg.se/
Postat av: Moa

As bra:)

2011-12-05 @ 19:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: