Chapter 15 - "Skateboard Lover"

Ett leende som jag hade haft för 3 sekunder sedan gick till avunsjuka Jasmine...


"Är Justin där?" frågade jag och hörrde hur hon skratta
"Ja vänta så ska jag ge honom telefonen" sa hon
"Haha Justin sluta serriöst men du har telefon" sa Jasmine
"Hej" sa han och jag hörrde hur han log
För 2 sekunder sedan var jag nära på att explodera av avundsjuka av egentligen inte nån stor anledning men när jag hörrde hans röst så blev jag så varm inombords så att jag glömmde bort ilskan och avundjukan jag hade.


"Hi"

"Hej" sa jag och log
"Så vad gör du?" frågade jag
"Nä inget speciellt"
"Du hänger med Jasmine" sa jag och små skrattade
"Ja men vi spelar in en låt tillsammans" sa han och jag log
"Okej"
"Vart är du?" frågade Justin
"I skolan"
"Har inte du lektion?"
"Vi har lunch nu"
"Okej"
"Men du jag måste lägga på nu" sa jag
"Okej ringer dig senare" sa han
"Okej"
"Jag gillar dig"



"Jag gillar dig också" sa jag och log stort över tanken på att han gillar mig av alla 11 miljoner tjejer i världen han kan välja.



"Har du pratat klart med Bieber" frågade Sanna när jag kom tillbaka
"Mm" sa jag och log
"Vad prata ni om?"
"Inget speciellt bara typ om vad vi gjorde och sånt"
"Okej"


Skoldagen flöt bara på och när visarna på klockan vissade 15:00 så slutade vi skolan.
"Vi hänger efter skolan" sa Gabriella och jag slängde in mina böcker i skåpet
"Okej" sa jag
"Hänger ni med?" frågade jag Sanna och Jasmine
"Yes" svarade båda i kör


"Jag är hemma" skrek jag när jag kom in genom dörren
Inget svar som vanligt.



"Jag är där om 2 minuter" så löd mitt sms till Gabriella när jag var på väg ut från mitt hus en timme efter skolan. Jag greppade tag i min skateboard och åkte ner till Gabriella.


Jag ska försöka att skriva ett till senare.


Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: