Chapter 1 - "Justin Who?"

Hej mitt namn är Alicia Lilly Watson, är född den 5 juli 1996 och bor i en liten byhåla som heter Bollnäs i det lilla landet Sverige. Jag är runt 168 cm lång, har brunt långt lockigt hår och blå/gröna ögon. Jag har 2 syskon, en lilla syster och en lille bror alltså är jag störst.  Mina föräldrar är väll som alla andras föräldrar. Min pappa är Amerikan och mamma är svensk.  Jag hatar Justin Bieber av hela mitt hjärta och älskar U2 och AC/DC av hela mitt hjärta. I denna novell kommer ni få följa med mig om mitt galna, roliga och oseriösa liv med mina 3 närmaste vänner Jasmin, Gabriella och Sanna.



Dåtid 2010 det var då allting började, då han kom in i mitt liv, han som heter Justin Bieber

”Alicia vakna” sa min mamma mjukt.

Måndag igen det bästa med måndagar var väll att vi började 9:50 och det dåliga var väll att vi slutade runt 16:00 enligt schemat slutade vi klockan 16:00 men våran sista lektion var PV (Förkortning av personligt val). Själv hade jag musik och eftersom vi hade PV i 3 timmar fick vi sluta ungefär en halv timme tidigare varje måndag.

 

Jag gick upp ännu en varm dag i Maj, men det har jag inget problem med jag älskar ju Sommaren och värme. Jag gick fram till min garderob och tog fram ett par vita shorts, en grå tröja och en röd, vit och svart rutig skjorta. Jag tog på mig mina kläder och tog även svarta armband, ett halsband och några ringar.

 

Jag gick ner till köket och kollade om mamma hade kokat kaffe och det hade hon gjort. Just ja jag måste ju bara säga att jag älskar kaffe helst utan socker och mjölk. Jag tog fram min mustasch kopp och hällde i kaffe. Efter det greppade jag tag i min väska och gick till skolan.

 

När jag kom fram till skolan så öppnade jag mitt skåp och la i väskan eller snarare kastade in väskan in i skåpet. Jag kollade på schemat, idrott var första lektionen. Jag skyndade mig till klassrummet där vi har morgonträff varje morgon. Efter att ha haft morgonträff i ungefär 20 minuter så gick jag, Sanna, Jasmin och Gabriella ner till sporthallen. Eftersom vi inte har en idrottssal så har vi idrott på Sporthallen eller Solrosen (fotbolls plan). Och idag skulle vi ha på Solrosen eftersom det var varmt ute.

”Har ni idrotts kläder med er?” Frågade Gabriella

”Jag har”

”Inte jag” svarade både Jasmin och Sanna

”Konstigt ”sa jag och log. Dom brukade nästan aldrig ha med sig idrottskläder.

Efter idrotten så gick vi alla 4 till skolan.

”Vad har vi för lektion nu” frågade Jasmin mig

”Fråga Gabriella hon vet schemat utantill”

”Hahaha skit kul men vi har lunch”

 

Och som alla andra dagar så var lunchen sjukt äckligt så själv drack man bara vatten.

Och precis som alla andra lunch raster så gick vi och fjantade oss.

”Gabbster kan jag få låna din mobil?” sa

”Hur många gånger ska jag säga kalla mig inte Gabbster” muttrade Gabriella

” Jaja kan jag få låna den?”

”Varför?”

”Jag ska kolla om det finns nyheter som U2”

”Du och din U2”

”Du och din Eric Saade och EMD”

”Dom är bäst”

”Dom suger”

Varje dag så bråkade jag och Gabriella om det. I slutändan var det hon som gav upp, jag ska ju vara så envis så att jag ger inte upp.

”Hit med mobilen”

Jag gick in på u2.com och kollade nyheter.

”Oh my gash!!!  U2 kommer till Sverige den 25 maj!”

”Ofta” skrek Sanna ut

”Nä bara en gång” sa jag och log

”Käften”

”Nä men seriöst jag måste ditt och det är som en spelning alltså ingen konsert utan 200 personer kan bara köpa biljetter.”

”Och du kommer vara en av dem” sa Jasmin

”De klart”

”OMB!! ”Skrek plötsligt Amanda ut. Amanda är den galnaste Bieber fanet jag någonsin har träffat

”Justin fucking Bieber kommer till Sverige den 25 maj”

”Du skojar. Då kommer U2 också”

”Alicia du måste följa med mig och Moa” sa Amanda

”Aldrig att jag kommer till en bäver konsert”

”Snälla Alicia din engelska är bäst”

”Vilken tid är konseren?”

”Klockan 18:00 släpper de in de som har Meet&Greet och klockan 19:00 börjar konseren”

”Då kan jag komma med er för U2 konseren börjar 20:00”

”Tack tack tack!”

”Men vi inte får tag på Meet&Greet så behöver du inte följa med” sa Moa

Nu undrar ni säkert vem Moa är men det är en annan tjej som går i min klass. Och ja hon älskar också Justin.

 Efter skolan så gick jag, Sanna, Jasmin och Gabriella ner till stan och köpte jordgubbar och sen gick vi vidare till Långnäs. Långnäs är en park här i Bollnäs. Vi satte oss ner i gräset och åt jordgubbar. Jasmin berättade nånting som Sanna och Gabriella lyssnade på men inte jag. Jag vet att det låter konstigt men jag tänkte på honom, Justin Bieber…


Första kapitlet! De första kapitlet är alltid lite halv tråkigt men det kommer att bli bättre(:



Kommentera inlägget här:

Namn (Och snälla , var inte anonym):
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar: